BasBQ
Beef en Steak

Pizza en brood op de BROIL KING KEG

 
 

peter w

Pitmaster
Berichten
579
Na gisteren een BBC op lage tempratuur te hebben gemaakt wilden ik vandaag wel eens kijken hoe ik de temperatuur zich hoog zou houden.

een simpel deegje gezet en lekker belegt met een prutje van gehakt, tomatensaus, uitje, ham reepjes, tomaat en kaas


KEG lekker op temperatuur.



Na 7 minuten was de pizza klaar.



Heb zelden zo'n krokante bodem gegeten dus was erg geslaagd.

De tweede pizza was wat minder omdat ik tijdens het eten vergeten was de luchtschuiven wat te knijpen waardoor de temperatuur voor de 2de pizza tegen de 400 graden was en de steen toch net even te heet was tevens wilde de 2de pizza niet lekker van de schep met gevolg een gekreukelde pizza met een verbrande bodem.

Omdat de KEG toch erg lang zijn warmte vasthoudt heb ik op de rest warmte nog even een brood gebakken.




conclusie van het geheel is dat de BROIL KING KEG zeer geschikt is voor meerder tempraturen maar je moet wel op tijd gaan knijpen want eenmaal heet is hij niet snel weer naar beneden bij te sturen maar naar boven bijregelen gaat super makkelijk
 
Leuk spelen met die Keg!
Lijkt behoorlijk op de big green egg. Als die te heet is moet je ook even geduld hebben.
 
Mooie run, ik zag dat je ook een chick'n  badge moest hebben, die had ik even gemist dus draadje opgezocht en je sticker ook uitgedeeld (volgende keer ben ik strenger op de eindfoto, maar tja zo'n fijne Q dan snap ik dat je het vergeet ;) )
 
Mooie Q, zit er geen vilt bij het deksel ?
Lijkt meer op een soort kunststofring ?
 
Alflies zei:
Mooie Q, zit er geen vilt bij het deksel ?
Lijkt meer op een soort kunststofring ?

Nee er zit inderdaad geen vilt op maar een soort kachel koord wat zeer goed werkt.
 
ziet er goed uit rijnsburg
 
Mooi ding man! Lekkere pizzaaaa
 
Terug
Bovenaan Onderaan