BasBQ
Beef en Steak

Picanha van de WGA 🐮

 
 
 

Robdijn

Pitmaster
Berichten
714
Afgelopen maandag bleek ik de juiste financiële en schriftelijke motivatie te hebben om een 28 jaar oude WGA met houten handvatten over te mogen nemen!
Woensdag belde de pakketbezorger aan met al het moois! Helaas zat ik nog een paar uur met meetings voor werk... Leuk dat thuiswerken en weten dat je pakketje voor het grijpen ligt.
Na mijn werk meteen uit gaan pakken en de handvatten teruggeplaatst welke voor vervoer waren verwijderd om beschadiging te voorkomen:
IMG_20210303_162219.jpg

Gisteren een stuk picanha uit de vriezer gehaald voor mijn 2e keer picanha, maar nu dus op de WGA, scheelt een hele berg briketten t.o.v. de 57 OTP, zeker omdat we maar met zijn tweetjes gingen eten vanavond.
Vanavond dus een klein startertje gevuld met briketten en op het kolenrooster van de WGA op een wokkeltje gezet:
IMG_20210305_162950.jpg

Tussendoor het stuk picanha met peper en zout bestrooid, en toen ik vertrouwen had dat ik de WGA stabiel rond de 175 kon houden heb ik het stuk vlees op het rooster geplaatst:
IMG_20210305_171748.jpg

Achteraf gezien had ik wellicht de vetkap wat kunnen verdunnen, maar ach het resultaat was prima. Het kostte me wel 3 pogingen om de thermometer te plaatsen zonder dat de deksel geraakt werd. Poging 4 ook het stukje rookhout toegevoegd, dit keer een stukje van een eiken wijnvat.
Na een tijdje piepte mijn inkbird thermometer om aan te geven dat de 48 graden Celsius kern bereikt was. Hup naar buiten, alle schuifjes open en het vlees direct afgrillen. Dit gaf best een leuk gezicht:
IMG_20210305_182428.jpg

Bij 55 graden kern eraf gehaald en 10 minuutjes laten rusten. Tussentijds binnen wat aardappeltjes met knoflookpoeder, uienpoeder, komijn, peper en zout gebakken en een bloemkool gekookt.
Mooi samen op het bord gekwakt en lekker opgepeuzeld 🤤
IMG_20210305_183722.jpg

Ik heb geen foto van de cuisson, maar neem maar van mij aan dat deze dik in orde was. Uiteraard iets verder doorbakken op de dunne uiteindes, dit was niet het meest courante geportioneerde stuk .

Conclusie: nu al weg van de WGA!
 
Laatst bewerkt:
Wauw, wat een mooie aanwinst! Gefeliciteerd.
Mooi in beeld gebracht ook. Bordje ziet er top uit!
Je moet nog wel een stukje vlees afstaan, want je zei immers dat het voor jullie tweeen was. 😉
Smakelijk👌🏼
 
Ben gewoon jaloers, en niet alleen op de WGA.
 
Wauw, wat een mooie aanwinst! Gefeliciteerd.
Mooi in beeld gebracht ook. Bordje ziet er top uit!
Je moet nog wel een stukje vlees afstaan, want je zei immers dat het voor jullie tweeen was. 😉
Smakelijk👌🏼
Ja helaas in tweeën gedeeld na de foto 😉
 
WGA is bijna mijn beste aankoop ooit geweest, wat een kunstenaar is dit apparaat. Gave sessie hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Ziet er super uit ! Geweldig dat het lukt op zo’n kleine bbq 😉
 
Goed bezig Robin, lekker man!
 
Ziet er mooi uit. Picanha is altijd een fijn stukje vlees.
Veel genot met je WGA.
 
Mooi stuk en wat een leuk apparaat!
 
Zo'n WGA blijft mooi om in actie te zien. Fraai stukje picanha ook.
 
Ziet er heerlijk uit!

de thermometer doe ik altijd door 1 van de ventilatie gaatjes en dan vast op het rooster. Werkt bij mij perfect.
 
Gaaf zeg, echt mooie WGA. Picanha op de WGA die gaat op de lijst voor de zomervakantie 😄
 
Zo zie je maar dat groot niet altijd nodig is! Ziet er goed uit. En voornamelijk die smoke foto is echt gaaf!
 
Mooi stuk vlees op een mooie WGA! Een WGA is sowieso een verdraaid mooi en handig apparaat, niet alleen tijdens vakanties..
 
Wat een plaatjes! Mooi dat de wga zich niet meer loopt te vervelen! Wat een gaaf gezicht die foto met de rook! :cool:
 
Die WGA is niet uit te vlakken hoor, en wat een mooi stukkie vlees die picanha. Veel plezier met de WGA! 🔥 👍
 
Nice
Picanha al vaker voorbij zien komen, maar nog nooit op een WGA.
Netjes gedaan
 
Wat een mooie WGA. Ik ben stinkend jaloers. Ik loop nooit tegen zulke mooie dingen aan.
De Picanha ziet er goed uit. Dat moet een feestje geweest zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan