Ik had deze week het vilt van mijn kamado vervangen. Ook was onderstaande thermometer binnengekomen:
Betreft een ThermoPro TPO8C.
Ik had deze voor €29,- gekocht op AliExpress:
a.aliexpress.com
Ik had nog een picanha van 1500 gram in de vriezer liggen dus deze werd het slachtoffer van mijn nieuwe aanwinst.
1 probe op het grillrooster aangesloten en 1 probe in de picanha geprikt. De thermometer werkt echt heel goed. Ik ben bijzonder verast. Het bereik heb ik niet goed kunnen testen omdat wij niet bijzonder groot wonen. Ik had nu op ongeveer 30 meter goed bereik ook met de muren er tussen.
Na ongeveer een uur had ik de 48 graden bereikt. Temperatuur omhoog gegooid en nog even afgegrild tot 52 graden.
Ik had gister ook al een lekkere chimichurri gemaakt volgens dit recept:
6 tenen knoflook
3 blaadjes verse laurier
2 verse groene jalapeñopepers, fijngesneden met zaadjes
1 rode peper, fijngehakt met zaadjes
1 bos krulpeterselie
1 bos bladpeterselie
½ bos verse oregano
¼ bos koriander
1 el grof zeezout
versgemalen zwarte peper
70 ml witte wijnazijn
160 ml olijfolie
Alles fijngehakt en in een potje gestopt:
Al met al een geslaagde dag! Ik ben benieuwd hoe lang de thermometer het gaat doen maar de eerste indruk is erg goed!
Betreft een ThermoPro TPO8C.
Ik had deze voor €29,- gekocht op AliExpress:
ThermoPro TP08C Dual Probe Backlight 150M draadloze BBQ-grill Voedselvleesthermometer voor koken in de keuken - AliExpress 1420
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.com
Ik had nog een picanha van 1500 gram in de vriezer liggen dus deze werd het slachtoffer van mijn nieuwe aanwinst.
1 probe op het grillrooster aangesloten en 1 probe in de picanha geprikt. De thermometer werkt echt heel goed. Ik ben bijzonder verast. Het bereik heb ik niet goed kunnen testen omdat wij niet bijzonder groot wonen. Ik had nu op ongeveer 30 meter goed bereik ook met de muren er tussen.
Na ongeveer een uur had ik de 48 graden bereikt. Temperatuur omhoog gegooid en nog even afgegrild tot 52 graden.
Ik had gister ook al een lekkere chimichurri gemaakt volgens dit recept:
6 tenen knoflook
3 blaadjes verse laurier
2 verse groene jalapeñopepers, fijngesneden met zaadjes
1 rode peper, fijngehakt met zaadjes
1 bos krulpeterselie
1 bos bladpeterselie
½ bos verse oregano
¼ bos koriander
1 el grof zeezout
versgemalen zwarte peper
70 ml witte wijnazijn
160 ml olijfolie
Alles fijngehakt en in een potje gestopt:
Al met al een geslaagde dag! Ik ben benieuwd hoe lang de thermometer het gaat doen maar de eerste indruk is erg goed!