Beef en Steak

Parkside wetstenen

Nicon

Stoker
Dag allemaal,

In de Lidl liep ik tegen deze wetstenen aan, 6 euro per stuk. Ik heb ze meegenomen voor de leuk, voor dat geld dacht ik dat ze het proberen wel waard zouden zijn. Je weet maar nooit met dat spul van de Lidl…

IMG_1858.jpeg

Kwamen redelijk vlak uit de doos. Ik heb nu een paar messen ermee geslepen met goed resultaat, dus daar valt niet over te klagen. De stenen moesten wel duidelijk worden gevlakt na het slijpen, met name de 400/800 had een beurtje nodig. Dus de lapping steen van Skerper erop en toen… oeps… de stenen van Parkside lijken harder te zijn dan de Skerper. Mijn Skerper slijt harder dan de wetstenen en na de tweede kant had ik een holle lapping steen en een bolle wetsteen…🙈

Vanmorgen alles op een betonnen tegel weer gevlakt en nu is alles weer terug bij het oude. Nu is het de vraag of ik iets fouts met de Skerper heb gedaan of dat de Parkside stenen een andere lapping steen vereisen (lees: betontegel). Iemand nog suggesties?

In alle gevallen, leuke wetstenen voor erbij of voor de beginnende slijper denk ik zo😇.

Ik heb iets dergelijks van Porsche specifiek voor de Porsche messen maar die moet ik eerst een tijd weken in water voor gebruik, is dat bij deze ook zo ?

Ik heb iets dergelijks van Porsche specifiek voor de Porsche messen maar die moet ik eerst een tijd weken in water voor gebruik, is dat bij deze ook zo ?
Ja, net als de meeste wetstenen moeten deze geweekt worden vooraf en natgehouden worden tijdens het slijpen.

Terug
Bovenaan Onderaan