BasBQ
Beef en Steak

Oosterse Iberico Ribfingers

Romson

Vuurmaker
Berichten
91
Afgelopen weekend een flinke inkoop gedaan bij de sligro, zo ook iberico ribfingers.

Vandaag hadden we zo iets van poh, laten we de ribfingers eens proberen.

Een leuk recept opgezocht voor de oosterse robfingers en gaan. Natuurlijk dacht ik inmiddels alle ingredienten wel thuis te hebben maar dat resulteerde toch nog even in een ritje richting de supermarkt.

Uiteindelijk na 1.5 uur garen met wat perzik rookhout en daarna nog een half uurtje in de lak er op waren ze dan klaar.

Uiteindelijk, wellicht omdat ik nog steeds beginnend ben, vielen ze me toch wat tegen. Ik kan bijna niet geloven dat ij het recept helemaal volledig heb uitgevoerd vanwege alle lovende reacties op dat recept. Hier waren ze niet extreem mals en hadden ze net een soort vervelende bite. Achteraf twijfelde ik zelfs of ze echt gaar waren maar de prikkertest vertelde van wel.

Volgende keer beter!
311cd1e4f7e9481142e81aa960f6b9e4.jpg
d32201a9d886c302de8e614a1a4a0a8e.jpg
344821c5a9c0e33e59fb5f31c78ce01f.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-S921B met Tapatalk
 
Het ziet er toch smakelijk uit.
Hopelijk smaken ze je volgende keer ook beter.
Mischien eens kijken om een hogere kwaliteit rib te halen ? Daar kan nog al eens verschil in zitten.
 
Ik begrijp je frustratie, heb dit ook een keer klaargemaakt en bleef met hetzelfde gevoel achter als jou.
Had ook het gedacht dat ik iets verkeerd gedaan had in het recept, enkel als je kijkt naar het vlees dan zie je eigenlijk niet al teveel vlees maar eerder vet. Ik denk dat je chans moet hebben met iberico ribfingers.
Heb gekeken voor iberico spek te kopen en ook op de recensies van die website kwam ik soms tegen dat het allemaal vet was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan