BasBQ
Beef en Steak

Ooni karu aanschaffen

 

mvdslot

Vuurmaker
Berichten
80
Hoi pizza liefhebbers

Ik maak graag pizza’s op mijn kamado en ben hier ook tevreden over. Nu heb ik een aantal keer naar een pizza oven gekeken en dan met name de Ooni Karu. Het spreekt mij wel erg aan om op deze manier pizza’s te gaan maken. De reden om hier naar over te stappen voor pizza’s is het stoken op hout en de hoeveelheid brandstof.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en deze hier wilt delen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heb zelf een Karu en kan je zeggen dat het een fantastisch apparaat is. Morgen ga ik weer pizza’s maken en zal dan het gas wegen. Ze zeggen dat het een halve kilo per uur ‘kost’.
@mrooding weet alles van het met hout stoken.
 
Heb zelf een Karu en kan je zeggen dat het een fantastisch apparaat is. Morgen ga ik weer pizza’s maken en zal dan het gas wegen. Ze zeggen dat het een halve kilo per uur ‘kost’.
@mrooding weet alles van het met hout stoken.

Ok dat is goed om te horen alvast bedankt ik hoop dat @mrooding ook zijn ervaring hier wilt delen nu hij deze wat langer in gebruik heeft


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ok dat is goed om te horen alvast bedankt ik hoop dat @mrooding ook zijn ervaring hier wilt delen nu hij deze wat langer in gebruik heeft


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik weet niet wat ik nog meer kan zeggen dan ik al gezegd heb. Als je van pizza houdt en geen ruimte of geld of zin hebt in een grote steenoven kan ik ooni alleen maar aanraden. Het is werkelijk fantastisch 😍
 
ik heb ook de karu. alleen gestookt op (essen)hout. Blokken gekocht bij "Opa freek" waarna ze in passend stukjes hak / zaag. Om de oven op +/- 400 C te krijgen en 2 pizza's te bakken gebruikt ik ongeveer 2,5 a 3 handen om maat gehakte houtjes. Je kan ook de oven warm stoken met houtskool en vlak voor de pizza de oven in gaat een of meerdere houtjes erin te leggen. Ooniversity (you tube) en Ooni Community vindt je heel veel tips.
 
Terug
Bovenaan Onderaan