BasBQ
Beef en Steak

Ook porchetta...

 
 
 
 
 

Ceriel

BBQ Junkie
Berichten
7.242
Na het zien van de foto's van Jeroen dit gerecht ook op de todo gezet.
Na diverse recepten voor porchetta bekeken te hebben, besloten om deze zelf te gaan maken met een vulling van verse shii-takes, salie, peterselie, tijm, rozemarijn, venkelzaad en pijnboompitten.
Voor het gemak een spekrollade besteld bij Aalvink, deze was helaas al gekruid. Touwtjes eraf gesneden en het varkentje maar eens goed gewassen  :p

Vervolgens droog gemaakt, gekruid met peper en de vulling erover verdeeld. Het geheel opgerold en samengebonden, met voor de zekerheid nog wat bacon eromheen.
4cHrXDV.jpg


TGhW0ff.jpg


De BBQ klaargemaakt voor indirecte bereiding op 175gr met wat appelhout. Hierin heeft de rollade ruim 2 uur doorgebracht totdat de kerntemperatuur 70 graden was.

ib5enWj.jpg


HA6R8w9.jpg


4glTxmO.jpg


Tijdens het bereiden van de bijgerechten, gebakken shii-takes, uien en wafelfrites, nog even het vlees direct boven de kolen gelegd voor een lekker korstje.

5bosvPi.jpg


Al met al een geslaagd menu voor deze moederdag!
 
ziet er erg lekker uit.
gaat zeker op de todo.
 
Ziet er grandioos uit kerel!
Het voordeel van een ontzwoerd stuk lijkt mij vooral dat het wat magerder is. Je hebt nu een mooi vlezig stuk. Maar je mist wel wat aan de 'crackling'. De knapperige huid maakt een Porchetta juist zo spectaculair.
Verder lijkt je vulling mij ook erg lekker. Eigenlijk kun je alles met zo'n stuk. En het is nog eens betaalbaar ook!
 
Dit lust ik wel!!
 
Ziet er heerlijk uit!
 
Die ziet er goed uit! Staat ook heel erg hoog op mijn verlanglijstje!
 
Ceriel, het water loopt me in mond, mooi gerecht, mooie foto's absoluut lekker!
 
Had best wel een stukje willen proberen
 
Ziet er lekker uit. Mag je trots op zijn.
 
Ziet er heeijk uit hoor,  superrrrr
 
Terug
Bovenaan Onderaan