Geïnspireerd door Bert heb ik zaterdagavond ook een poging gewaagd.
Van de slager in de supermarkt het dikke stuk van een "boemerang" (was nieuw voor mij) gekregen.
Heel mooi, ruim een kilo..
"Vlinderen" blijkt iets waar ik nog geruime tijd op zal moeten oefenen..
Verder een mengseltje gemaakt van grove mosterd en appelstroop
De binnenkant dik met dit mengsel ingesmeerd en daarna een restje van Jamie Oliver's Heet en Geurig Rub (http://www.smulweb.nl/recepten/1355586/Heet-en-geurig-mengsel) er over gestrooid.
Dichtgevouwen, opgebonden -moet ik ook veel meer op oefenen- en aan de buitenkant ook ingesmeerd en bestrooid.
Daarna een paar uurtjes kalmeren in de koelkast.
Het was een prachtige avond zaterdag, maar toen tegen 22:00 de ketel warm was en een eerste rookpluim ontstond vroegen de buren zich toch wel af of alles wel goed met me was... Rustig indirect, bij zo'n 120C boven een lekbak met warm water laten liggen. Toen tegen 01:00 de eerste spetters vielen was hij op 62 C en mocht er af.
Hij rook heerlijk maar heeft toch untouched af mogen koelen.
's-Morgens rook heel de keuken heerlijk (vond ik.. echtvriendin had helaas een andere mening).
En hij smaakte ook helemaal top.
Moest alleen een beetje zout toevoegen, dat zat nauwelijks in mijn rub.
Enne... hij is al op!
Van de slager in de supermarkt het dikke stuk van een "boemerang" (was nieuw voor mij) gekregen.
Heel mooi, ruim een kilo..

"Vlinderen" blijkt iets waar ik nog geruime tijd op zal moeten oefenen..
Verder een mengseltje gemaakt van grove mosterd en appelstroop

De binnenkant dik met dit mengsel ingesmeerd en daarna een restje van Jamie Oliver's Heet en Geurig Rub (http://www.smulweb.nl/recepten/1355586/Heet-en-geurig-mengsel) er over gestrooid.
Dichtgevouwen, opgebonden -moet ik ook veel meer op oefenen- en aan de buitenkant ook ingesmeerd en bestrooid.

Daarna een paar uurtjes kalmeren in de koelkast.

Het was een prachtige avond zaterdag, maar toen tegen 22:00 de ketel warm was en een eerste rookpluim ontstond vroegen de buren zich toch wel af of alles wel goed met me was... Rustig indirect, bij zo'n 120C boven een lekbak met warm water laten liggen. Toen tegen 01:00 de eerste spetters vielen was hij op 62 C en mocht er af.
Hij rook heerlijk maar heeft toch untouched af mogen koelen.

's-Morgens rook heel de keuken heerlijk (vond ik.. echtvriendin had helaas een andere mening).
En hij smaakte ook helemaal top.

Moest alleen een beetje zout toevoegen, dat zat nauwelijks in mijn rub.
Enne... hij is al op!