BasBQ
Beef en Steak

Ontdooien van Brisket en Boston Butt

 
 

Alflies

Stoker
Berichten
336
Beste,

Ik heb een stuk Brisket van 2,5 kg in de vriezer en een Boston Butt van ruim 3kg.
Deze wil ik volgende week zaterdagavond/ nacht op de Q leggen, 's morgens injecteren en rubben.
Wanneer kan ik het vlees het beste uit de vriezer halen, ik heb nl. geen idee hoe lang het ontdooien qua tijd in beslag neemt.
Zelf zit ik te denken aan Donderdagochtend of avond uit de vriezer halen, of is dit te vroeg of te laat.


Grt,

Alfred
 
Ik zou ze woensdagavond in de koelkast leggen.
 
t vlees in gesloten plastiek in ruim koud water leggen.
dan is t binnen 24 uur veilig ontdooit.
wel een straatklinker op t vlees zodat ie onder water blijft.
 
Frits +1 ;)
 
Als je de tijd (en koelkastruimte) hebt zou ik het doen zoals Frits. Het voordeel is ook dat je koelkast dan een paar dagen weinig stroom verbruikt.
 
Ik zou ook voor woensdagavond gaan. En ze niet op elkaar leggen!
 
Ik heb toevallig afgelopen woensdag een picnic van 4 kilo uit de vriezer gehaald. Met de gedachte om 'm vanavond of morgen klaar te maken. Gewoon in een plastic bak zonder water in de koelkast gezet en gisteravond was die 1/3e ontdooid denk ik.  Vanmorgen vergeten te kijken hoe ver ie was, maar ik denk dat ie vanavond wel de rub in kan.
 
Ik ga normaal ook voor de koelkast methode. Alleen bij korte termijn veranderingen in de planning is de waterbak een prima oplossing ;)
 
OK woensdagavond in de koelkast.
Recept en bereiding voor de PP heb ik al (Noskos zijn wedstrijd PP) nu nog even zoeken naar een recept voor de Brisket  :)
 
noskos zei:
Ik zou ook voor woensdagavond gaan. En ze niet op elkaar leggen!

Dat kan ik beamen! Ik had vorige keer een koelkast vol om te ontdooien (PP, picanha en ribs) en dat lag op elkaar en was zaterdag nog steeds deels bevroren terwijl ik woensdagavond alles er uit had gehaald!
 
Terug
Bovenaan Onderaan