Beef en Steak

Ontbijtspek bacon

MarcH

Kooltjesharker
Beste allen. Ik hoop dat ik deze post hier op de juiste plek plaats... Van de week een kilo of 2 buikspek gekocht om hier nog voor de kerst heerlijke bacon van te kunnen maken. Ik ben van plan koud te roken. Mijn eerste vraag: hij is tot de 16e december goed in de koelkast. Als ik hem nu zou pekelen en vacuümeren, blijft ie dan goed ook na de 16e? Mij nog niet helemaal duidelijk hoe dit werkt. Relatief nieuw met pekelen en curen enzo. Laatste vraag: ik heb een wsm 47 en een basic csg. Hoe lang zou ik de ruim 2 kilo, niet te dikke buikspek mogen roken om een ambachtelijke ontbijtspek met kerst te presenteren? Ik heb ooit zo'n lekker stuk gerookte spek gekocht bij een klein slagertje in Luxemburg. Setting: bijna kerst, het had gesneeuwd, het was muisstil en het dorp rook gewoon naar de eigen rokerij van de slager. Die sfeer. En toen ik die spek eenmaal had gebakken thuis... Wow! Nooit meer geproefd sindsdien. Maar goed, ik hoop zelf nu iets lekkers te maken dus en hopelijk een beetje in de buurt van dat spek! Geen idee of het koud gerookt was en ook zeker niet hoe lang... Niks gevraagd, nog niet met bbq en roken bezig toen. Rook smaak was duidelijk aanwezig, maar niet té. Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen. Ik ben me aan het verdiepen nu in recepten en hoeveel colorozo ed. Bedankt

Verstuurd vanaf mijn SM-A366B met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan