BasBQ
Beef en Steak

Offset smoker verwerkt in een buiten keuken?

 

Bram koning

Kooltjesharker
Berichten
142
Ik kwam op het idee om mijn offset smoker te verwerken in een buitenkeuken op wielen. Mijn smoker is niet de grootste en zeker niet de kleinste, maar wie heeft wel eens zoiets gezien? Ik ben het nog niet tegen gekomen of ik zit verkeerd te zoeken. Vandaar dat mijn vraag hier terecht komt.
3d6f94dc0ff4e7b710343f4aa19ebfd1.jpg

De rookkamer (zonder de schoorsteen) is 60 cm l x 30 cm b x 30 cm h. Het idee is om de rookkamer gedeeltelijk te verwerken in een buitenkeuken. De schoorsteen zal dan boven het blad van de buitenkeuken uit komen. Welk materiaal kan ik het beste hiervoor gaan gebruiken?
 
Zelf eerlijk gezegd nog nooit gezien.. Waarom laat je de schoorsteen niet net buiten het blad uitsteken en je keuken wat verder doorlopen aan de rechter kant? Daar eventueel kastje onder voor je spulleboel.
 
Nou ik zit met mijn firebox, die wordt goed heet. Om die nou soort van in een open kastje te verwerkt, lijkt me dat niet echt verstandig. Ik zat nu aan een soort hoek keuken te denken waarvan de bbq deels is verwerkt in de keuken. Ik leg het misschien niet helemaal duidelijk uit maar dat probeer ik wel
 
Ah ja die had ik compleet over het hoofd gezien :unsure:..

Ook een uitsparing maken voor de firebox? en dan inderdaad blad doorlaten lopen in wellicht een hoek.. Dat je ook een werkblad hebt rechts naast je.
 
Terug
Bovenaan Onderaan