BasBQ
Beef en Steak

Offset smoker first try

Klep in de schoorsteen gemaakt, had eerst het idee om hem er boven te maken, echter leek een vlinderklep me mooier. Ook het hendeltje erbij gemaakt.




Moet alleen het schroefje nog inkorten 🤔
 
Vandaag rooster gemaakt voor boven de kolen, zodat je ook de mogelijkheid hebt tot direct grillen. Hier wil ik TZT ook nog een RVS plaat voor hebben zodat er ook mogelijkheid is tot het maken van bijvoorbeeld pizza.



Denk dat ik er zo redelijk ben. Wacht nog op paar kleine dingen zoals M20 dopmoeren, maar de Post is tegenwoordig erg traag :).. Het idee is om hem in ieder geval 2e kerstdag in te wijden..
 
Het idee is om hem in ieder geval 2e kerstdag in te wijden..

Wat een gaaf apparaat ben je daar aan het bouwen :love: (y) Ik ben benieuwd naar de foto's van 2e kerstdag als 'ie in bedrijf is :)
 
Al met al best tevreden over de werking, paar kleine verbeterpunten,:
- De bout in het bakje wat het vocht opvangt dicht niet helemaal af en zo is hele bakje nutteloos :).. Hier moet ik nog een busje voor maken op de draaibank zodat ik hem af kan sluiten met een O-ring.
- Rooster in de stookkamer raakt de bouten van de hendel, denk dat, dat met andere bouten opgelost is. Twijfel ook nog over de hoogte dus wellicht dat ik dat toch nog anders ga doen.
- Hittebestendig vilt blijft niet helemaal lekker zitten, iets om nog even naar te kijken. Het dicht wel af, maar is in de hoek iets naar beneden gezakt.
- Mis nog iets van een anker, nu kan hij potentieel naar achteren rollen, nog iets op verzinnen.

En een "actie shot":

 
Laatst bewerkt:
Nice! Mooi geworden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan