BasBQ
Beef en Steak

noskos' funky chicken rub

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
funkychixrub-1.jpg


Mijn laatste creatie voor op kip en gevogelte.

Ingredi?nten:
1 eetlepel rozemarijn
2 eetlepels tijm
1 eetlepel paprikapoeder
1 eetlepel knoflookpoeder
1/2 eetlepel oregano
3/4 eetlepel zeezout
1/4 theelepel nootmuskaat
1/4 theelepel gemalen zwarte peper
1/4 theelepel citroenzuur (optioneel, verkrijgbaar bij de toko)

Bereiding:
Meng alles goed door, wil je het wat fijner dan even malen in een koffiemolen. Luchtdicht bewaard, blijft dit weken goed.
 
bedankt voor het delen, zeker de moeite waard om binnenkort uit te gaan proberen
 
Dennis ik heb Lemonpepper, zou ik de peper en citroenzuur daarmee kunnen vervangen?
 
Ik zat er ook aan te denken om zelf citroenschil te drogen en te malen en die erdoor te doen. Het citroenzuur is wat intenser, zit ook in de Fin & Feather maar dat merk je in het eind niet terug, wel de citrus, denk dat lemonpepper misschien te weinig punch heeft. Maar ook zonder citroen is deze lekker hoor.
Het is een beetje ge?nspireerd door kip met citroenaardappels die je in Griekenland vaak kunt eten bij de kleine tavernes.
 
Ik heb hem toegevoegd aan mijn lijstje.
Ga deze rub zeker een keer proberen.
 
Citroengras of Sereh is ook bij de Albert Heijn te krijgen. Is dit een goede vervanger?
 
Citroenzuur is heel intens, als je sereh zou gebruiken heb je maar een vleugje. Een andere smaak maar wel ??n die werkt.
 
Ziet er weer lekker uit ! Zou de Hanos citroenzuur hebben ? Ja toch ?
 
Geen flauw idee eigenlijk... De toko's hebben het hier gewoon staan, maar dat is lastiger in Belgi?, is er niet een bedrijf met spullen om zelf wijn en bier te maken? Die hebben het ook.

Over zelf maken, ik neem naar de Cook-Off zelfgemaakte tonic mee, kun je die ook een keer testen ;)
 
En als ik al niet genoeg redenen had om te komen, is dit er weer eentje bij :D
We hebben ons trouwens ook echt ingeschreven op de site ;)
 
Heb ik gezien!
 
turkse supermarkten/slagers verkopen het ook citroenzuur
 
Terug
Bovenaan Onderaan