Eigenlijk was ik aan het klussen omdat ik een railing wil rond het trappengat op de speelzolder..... daarvoor heb ik het balken hout van een oude masief eikenhouten "kaaskast" gebruikt.
Toen ik die massief eikenhouten draagplateaus zag liggen was het plan voor nieuwe zijtafels en een handvat voor de kamado gesmeed.
Eerst is even passen/meten en uittekenen
Grof (5mm speling) uitzagen
Vervolgens met dubbelzijdige tape op het origineel geplakt en met de bovenfrees met kopieersfrees het geheel in stappen naar de eindmaat gefreesd.
Voor het handvat hetzelfde gedaan vanuit een stukje balk.
Ronde kantjes eraan gefreesd, en dan begint het harde werk.... schuren (grof de huidige laklaag eraf), schuren (wat fijner 120), schuren (240), lakken, schuren (240), lakken, schuren (400), lakken, polijsten (scotch brite), lakken.
En de kamado is weer klaar voor het zomerseizoen.
Toen ik die massief eikenhouten draagplateaus zag liggen was het plan voor nieuwe zijtafels en een handvat voor de kamado gesmeed.
Eerst is even passen/meten en uittekenen
Grof (5mm speling) uitzagen
Vervolgens met dubbelzijdige tape op het origineel geplakt en met de bovenfrees met kopieersfrees het geheel in stappen naar de eindmaat gefreesd.
Voor het handvat hetzelfde gedaan vanuit een stukje balk.
Ronde kantjes eraan gefreesd, en dan begint het harde werk.... schuren (grof de huidige laklaag eraf), schuren (wat fijner 120), schuren (240), lakken, schuren (240), lakken, schuren (400), lakken, polijsten (scotch brite), lakken.
En de kamado is weer klaar voor het zomerseizoen.