BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe Bqq aanschaffen van Proq.

  • Onderwerp starter labeobicolor
  • Startdatum
L

labeobicolor

Gast
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe BBQ aan te schaffen. En wel een Proq Frontier. Ik heb voor deze BBQ rook oven gekozen ook van wegen de handige deurtjes die er in zitten terwijl er bij de weber een grote plaat voor zit, en dat laatste bevalt me niet zo.
Hier heb ik een paar vragen over. Wie heeft ervaring met deze BBQ en wat is het verschil tussen de standard en de elite.
Ik heb weleens gelezen dat de elite van dikker staal is gemaakt. Klopt dit en is het de moeite waard om de elite te nemen of is de standard frontier ook prima.

Alvast bedankt.
 
Hallo labeobicolor,

Ik heb de proq frontier en de excell, beide de oude versie. Een voordeel van proq ten opzichte van bijvoorbeeld de wsm, is dat proq met stackers werkt en dat is makkelijk als je wilt grillen, of maar een laag wilt gebruiken. Nadeel van de stackers is dat je heel wat leklucht hebt, en dat is nadelig bij het constant houden van de temperatuur. Ook de vervormingen zijn lastig, maar de fabrikant heeft me verzekerd dat de nieuwe versie dit een stuk minder heeft door het dikkere staal dat gebruikt is. Ook zijn er grotere probe openingen, ik moest ze nog uitboren.

Al met al zou ik de frontier eens naast een wsm 37 of 47 houden, en dan kijken of je verschil merkt. Maar pas dan wel op dat je de nieuwe versie bekijkt, met de rode accenten!
 
Bedankt voor je reactie Afwasser1

Ik heb de Wsm en de Proq eens vergeleken, en een van de dingen die ik mis bij een Wsm zijn rook haken, die moet je er er apart bij kopen. en zo'n setje is ook best prijzig. Wat ik een nadeel vind van de weber ten opzichten van de proq, bij de Proq is zitten ze in het deksel en zitten ze in het deksel er bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan