BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe bbq tafel!

 
 
 

Rolaanndd

Stoker
Berichten
397
Beste leden!

Ik wil onderstaande bbq tafel gaan maken! Indeling e.d is te zien hieronder. Omdat ik een WSM 57 en OTP 57 (die OTP is officieel van mijn vader) heb mag/kan ik die OTP niet inbouwen in een tafel. Vandaar dat ik hem er tegen aan wil rijden en mijn WSM er ook tegen aan kan zetten, zodat ik voortaan niet meer hoef te hannessen met vlees en gewoon een tafel naast me ter beschikking heb. Daarnaast komt er uiteraard (zoals hopelijk duidelijk is) ruimte voor mijn iGrill2 en bbq gereedschap!

Enige puntje dat dus optreedt is het hoogte verschil van de BBQ's, vandaar dat ik jullie hulp vraag. Leo heeft voor mij uitgerekend (waarvoor dank!) dat een OTP zonder deksel 73,5 cm hoog is en een WSM 87,5 cm. Nu vindt ik het opzich wel g??f als die WSM er iets boven uit komt. Maar wat is wijsheid?

Dus bij deze, wie heeft er nog op- en aanmerkingen eventueel?

Foto verslag komt uiteindelijk ook hier onder :)

 
Zelf ben ik ook al een tijd aan het nadenken over een tafel. ??n van de belangrijkste punten bij mij is de werkhoogte. Deze hoogte is rond de 90 cm. Maar met deze hoogte heeft het geen zin om een stuk het het blad te zagen om dicht tegen te bbq aan te staan. Je zou dan haast 'gewoon' voor een recht blad kunnen kiezen voor meer werkruimte.

Het lijkt idd heel mooi om de tafel als het ware om de bbq te schuiven, maar of het een werkbare oplossing is?  :-?  Of kun je het linker deel wat lager maken en het rechter deel op werkhoogte?

In ieder geval succes met de bouw!


 
Mart zei:
Zelf ben ik ook al een tijd aan het nadenken over een tafel. ??n van de belangrijkste punten bij mij is de werkhoogte. Deze hoogte is rond de 90 cm. Maar met deze hoogte heeft het geen zin om een stuk het het blad te zagen om dicht tegen te bbq aan te staan. Je zou dan haast 'gewoon' voor een recht blad kunnen kiezen voor meer werkruimte.

Het lijkt idd heel mooi om de tafel als het ware om de bbq te schuiven, maar of het een werkbare oplossing is?  :-?  Of kun je het linker deel wat lager maken en het rechter deel op werkhoogte?

In ieder geval succes met de bouw!

Thanks inderdaad voor je feedback. Ik heb deze tekening dan ook gauw uit impuls gemaakt. Daarna ben ik eens gaan nadenken en liep ik tegen hetzelfde aan als wat dat jij zegt. Daarom heb ik inderdaad gekozen voor een stuk van 70 centimeter waar ik dan de bbq tegen aan kan schuiven en vlees eventueel snel kan wegleggen (zonder mijn klauwen te verbranden).

Anderzijds een stuk van 90 centimeter om op te werken, op te pullen, rubben, snijden.. Noem het maar op. Uiteindelijk komt hieronder een kastje om mijn spulletjes op weg te hangen.

Afgelopen week tussen de karweien door een frame in elkaar gezet van waaibomenhout.. Ik hoop dat je het kan zien :>



Gisteren op mijn vrije middag naar Roosendaal gereden naar Second Life Wood (Niet Second Love heren...). Super aardige kerel die me heeft geholpen met een prima prijs voor sloophout. Hij gaf ook nog een super mooie tip voor mijn tafelblad, hier kom ik later op terug!

Vandaag ben ik alvast begonnen met het onderblad om deze in elkaar te zetten (Let op, moet nog geschuurd e.d worden  8-})


Ik hoop dat je een beetje beeld gaat krijgen..

 
Gaat vast een mooie tafel worden :D Succes met bouwen.
 
Succes, altijd leuk zelfbouwprojectje..
 
We zijn weer wat opgeschoten afgelopen weekend..

Beide zijkanten zijn voorzien van hout:


Het tafelblad zit er op (provisorisch), de plank is gemonteerd en zit er op en ik heb de ingang voor de deurtjes gezaagd.



Zoals je misschien kan afleiden van de tekening zitten deze op een iets andere plek. Reden hiervoor is dat ik anders heel veel diepte in mijn kastje had wat 1) niet praktisch was en 2) daarom zou ik de ruimte niet optimaal kunnen benutten.

Vandaag een dagje vrij, dus wil vandaag de kast af hebben inclusief hang & sluit werk :) 
 
Terug
Bovenaan Onderaan