BasBQ
Beef en Steak

Nieuw handvat voor de WGA gemaakt.

G

GNC

Gast
vandaag een projectje gestart en afgemaakt.....
zie hier de foto's.
houten blokje van chefke gekregen.. dit was het plan
1420FC0B.jpg

Na lang boren en zagen uiteindelijk het rechte deel er uit kunnen krijgen...
6D6F0E14.jpg

Toen kwam de moeilijke taak om de hoorns nog een beetje een kromming te geven net als een echte koeien hoorn....
Pfffff dat was een hele taak om de kromming er een beetje in te krijgen.moeilijk zagen schuren en met een beiteltje maar  voorzichtig kleine beetjes er af halen. Op de foto is het niet goed te zien maar de kromming zit er wel degelijk in...
733A473E.jpg

Nu deze klaar is ga ik er nog 1 maken voor mn 47er.....volgende uitdaging.

thanks for watching
 
Kicke hoor!!
 
echt heel leuk gedaan
zou je ze ook kunnen maken met varkenssnuitjes aan de zijkant??
mischien een leuk idee
 
Geweldige aanpassing  :D
 
Mooi gemaakt, petje af

 
@ jeroen78.
Alles is met de hand bewerkt, alleen de rondingen van de hoorns zijn met een speedboor voorgeboord en daarna afgewerkt met beitel, vijlen en als laatste met schuurpapier afgewerkt...
Ik heb expres niet alle deuken/krassen e.d. weggehaald dat ik dat er wel bij hoorde passen...
De nieuwe uitdaging word een handvat voor de 47...
Als die af is dan zijn de zij handvatten van de WGA aan de beurt om te modificeren...
 
@ jeroen78
Ik heb er ongeveer 3,5/4 uur aan gewerkt...
Voor de 47 word het ff iets anders want daar zitten veel meer rondingen in het handvat dus word dat veel moeilijker dan die van de WGA. Die heeft nl een recht stuk staal waardoor het makkelijk uithollen is.
 
GNC zei:
@ jeroen78
Ik heb er ongeveer 3,5/4 uur aan gewerkt...
Voor de 47 word het ff iets anders want daar zitten veel meer rondingen in het handvat dus word dat veel moeilijker dan die van de WGA. Die heeft nl een recht stuk staal waardoor het makkelijk uithollen is.

Mooi stukje vakwerk hoor ;)
 
Netjes gedaan. Doet me eraan herinneren dat ik er ook eens werk zal van moeten maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan