Beef en Steak

Nice cherry rack!

A3N

Stoker
Nadat ik eerder ribs met hickory maakte en later de Korean ribs was het vandaag weer tijd voor een nieuw “Nice rack”.

Die Koreaanse ribs hadden echt een waanzinnig mooie glans door de abrikozenjam in de saus, waarop ik dacht eens een glaze te maken met een andere jam. De titel verraad natuurlijk al dat dit kersenjam is geworden. Zet je zonnebril alvast op en kijk met mij mee 😎.

Allereerst de ribs ontvliest en ingesmeerd met kewpie mayonaise als binder. Rubje gemaakt met;
- 3el spg
- 3el gerookte paprikapoeder
- 1tl chipotle

IMG_7403.jpeg

De KJ klaargemaakt, natuurlijk roken we deze ribs met kersenhout 🍒. Ook vandaag 321 voor fall of the bone.

IMG_7404.jpeg

Terwijl dat z’n gang gaat de glaze gemaakt:
- half blikje kersencola
- halve pot kersenjam (pot van 450gr)
- 2el sojasaus
- 1el worchestersaus
- 1 citroen zesden + sap
- 1el gerookte paprikapoeder
- 1tl chipotle

Inkoken tot de gewenste dikte en even staafmixen. Zit een pitje in, anders wordt het in mijn ogen een hele zoete bedoeling. Eet je liever minder pittig, halveer je de chipotle. Een goede scheut bourbon zou ook niet misstaan, maar dat had ik blijkbaar weer allemaal opgedronken 🤷🏻‍♂️.

Glans was het plan 😉.

IMG_7407.jpeg

Na drie uur roken aan beide kanten ingesmeerd met de glaze en in folie gedaan met roomboter.

IMG_7411.jpeg

Twee uur later tijd om weer uit de pakken en in de smeren. Begint ergens op de te lijken.

IMG_7415.jpeg

Heb ze na een half uur nog eens ingesmeerd en vijf minuten voordat ze eraf gingen nogmaals. Shiny as f 😎. De kleur is moeilijk vast te leggen op de foto, heel erg diep donker rood. De smaak zoet, met een pitje. Smakelijk resultaat. Aardappelen en groenten vanaf de bakplaat van de gasser, prima agv’tje 😋.

IMG_7420.jpeg

IMG_7416.jpeg

IMG_7417.jpeg

Lekkere zoete ribs , had ze zeker gelust😋

• Leuk
Waarderingen: A3N
Jammer, verbrand.

Heerlijk man, die dieprode kleur is prachtig!

• Haha
Waarderingen: A3N
Terug
Bovenaan Onderaan