MacMarty89
Vuurmaker
Om alvast wat in de stemming te komen voor de herfstdagen, een najaarsgerecht van paddenstoelen, spruiten, uitjes in de Dutch Oven met een lekker stukje entrecote. Zonnetje verdwijnt nu regelmatig en het gure weer doemt op. Het begint allemaal met het vijf minuten voorkoken van de spruitjes om ze beetgaar te krijgen. De BBQ opgestookt tot 170 °C. De DO gaat erop en als deze een goede temperatuur heeft, de uitjes erin.
Knoflookje erin gepleurd. Als het allemaal wat gebakken eruit begint te zien, gaan de spruitjes en de kookroom erbij. Kruidenmixje toegevoegd van mosterdpoeder, chiliflakes, peper en zout, uienpoeder en paprikapoeder.
Ongeveer een kwartier voordat het gerecht klaar is, de kazen (cheddar en mozzarella) toegevoegd.
De biefstuk indirect laten garen tot ongeveer 43 °C en daarna afgegrild.
Was te veel bezig met mijn pruttelpotje en de vegetarische worstjes van mijn wederhelft, dus de entrecote was íets te ver doorgeslagen naar 58 á 59 °C. Uiteindelijk was het nog prima te eten, beetje Noskossaus erbij. Dikke prima.
Knoflookje erin gepleurd. Als het allemaal wat gebakken eruit begint te zien, gaan de spruitjes en de kookroom erbij. Kruidenmixje toegevoegd van mosterdpoeder, chiliflakes, peper en zout, uienpoeder en paprikapoeder.
Ongeveer een kwartier voordat het gerecht klaar is, de kazen (cheddar en mozzarella) toegevoegd.
De biefstuk indirect laten garen tot ongeveer 43 °C en daarna afgegrild.
Was te veel bezig met mijn pruttelpotje en de vegetarische worstjes van mijn wederhelft, dus de entrecote was íets te ver doorgeslagen naar 58 á 59 °C. Uiteindelijk was het nog prima te eten, beetje Noskossaus erbij. Dikke prima.