BasBQ
Beef en Steak

Na de MOINK balls nu de Spare Ribs --> 321

 
 

Boks

Sprokkelaar
Berichten
34
De tweede dag samen met mijn nieuwe aanwinst --> de WSM 47. Gisteren waren de MOINK balls een mooi succes. Dan mogen natuurlijk de Ribbels niet worden overgeslagen. De Spare Ribs heb bij Beef en Steak gekocht. Zeer mooie stukken vlees!

Gisteren avond de Spare Ribs ontvliest en in de droge Rub gezet (All purpose BBQ rub van the Dutch BBQ Crew via Vuur en Rook). Daarna lekker in de koelkast om de kruiden het werk te laten doen.



Vanochtend om 10.30 de BBQ aangestoken waarna om 11.15 alles keurig op temperatuur was. De BBQ aangemaakt volgens de Minion-methode. Gisteren is gebleken dat dit perfect ging in het WSM'tje. Hierna de ribbels erop voor de eerste 3 uurtjes op ongeveer 110 graden.


Na 3 uurtjes de ribbels er even uit om ingepakt te worden samen met een scheutje appelsap. Samen met de appelsap mogen ze nog 2 uur genieten op 110 graden.



Na precies 2 uur de ribbels van het vuur gehaald en geglaceerd met Blues Hog barbecue sauce. Hierna nog een 30 minuten op 160 graden op de Q.

Ik moet zeggen, het resultaat vond ik super! Na de ingepakte 2 uur viel het vlees eigenlijk al van het botje. Na het half uurtje glaceren waren ze helemaal af.


Tijdens de hele run ben ik om het half uur wezen kijken. Toch nog veel bezig geweest met de schuifjes om de temperatuur waarnodig te verhogen of te knijpen. Ik moet hem nog echt even doorkrijgen om de temperatuur voor een langere tijd stabiel te krijgen.

Onder aan de streep een top dagje met een heerlijk stukje vlees als toegift!
 
Het "nadeel" is dat je moet blijven oefenen  :D B-)


Die ribbels zien er heerlijk uit.
 
Jij maakt veel vrienden als je zo doorgaat!
 
Heerlijk
 
De kunst is vaak om er zo veel mogelijk af te blijven, maar ziet er heerlijk uit, en vooral blijven oefenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan