R
RoyzRoyz
Gast
Had nog een worst liggen die ik na de vakantie snel in m'n karretje had gegooid. Mijn boyz zijn bij Opa & Oma aan het logeren, dus daddy moest voor zichzelf eten maken.... Nu ken ik uit Spanje van vroeger de Patates Pobres, aardappelschijfjes zachtjes in de olijfolie gesmoord. Goede herinnering. Even kijken welke kruiden ik nog heb, die ik al een tijdje niet gebruikt had. En daar was het potje, dat alleen ik hier in huis lekker vind..... mmmmm, Râs al Hânout, echt super lekker. Normaal alleen gebruikt voor lam en rund, maar goed, waarom niet voor een lekkere morcilla?
Voor de mensen die niet weten wat Râs al Hânout is:
Meestal bestaat het uit onder meer piment, bosbessen, kardemom, kaneel, kruidnagel, cubebes, galangawortel, gember, foelie, nigella, nootmuskaat, zwarte peper en gemalen kurkuma. De meeste ingrediënten worden geroosterd en daarna samen fijngemalen. Het mengsel heeft een bruine kleur en ruikt heel sterk. Elke handelaar heeft zijn eigen samenstelling.
Men kan het het beste vrij vertalen als "het beste van de winkel": râs al hânout is het "hoofdkruid" van de winkel, dat wil zeggen het belangrijkste en beste dat de handelaar te bieden heeft.
Nu wat fotootjes.....
Men neme een....
Die kruid je met râs al hânout...
Geen rare gedachtes alstublieft....
Wat uien, aardappels en paprika voor de Patates Pobres...
Mise en place....
Skillet opwarmen voor de uitjes....
Patates erbij...
En mijn hart wordt verwarmd.....
Beetje beukenhout erbij...
Mijn hart glanst van plezier...
Eet Smakelijk.... Eat you heart out...
Oh ja,aardappeltjes en uitjes waren gesmoord in ganzevet!
Voor de mensen die niet weten wat Râs al Hânout is:
Meestal bestaat het uit onder meer piment, bosbessen, kardemom, kaneel, kruidnagel, cubebes, galangawortel, gember, foelie, nigella, nootmuskaat, zwarte peper en gemalen kurkuma. De meeste ingrediënten worden geroosterd en daarna samen fijngemalen. Het mengsel heeft een bruine kleur en ruikt heel sterk. Elke handelaar heeft zijn eigen samenstelling.
Men kan het het beste vrij vertalen als "het beste van de winkel": râs al hânout is het "hoofdkruid" van de winkel, dat wil zeggen het belangrijkste en beste dat de handelaar te bieden heeft.
Nu wat fotootjes.....
Men neme een....

Die kruid je met râs al hânout...

Geen rare gedachtes alstublieft....

Wat uien, aardappels en paprika voor de Patates Pobres...

Mise en place....

Skillet opwarmen voor de uitjes....

Patates erbij...

En mijn hart wordt verwarmd.....

Beetje beukenhout erbij...

Mijn hart glanst van plezier...

Eet Smakelijk.... Eat you heart out...

Oh ja,aardappeltjes en uitjes waren gesmoord in ganzevet!