BasBQ
Beef en Steak

Momofuku Pork Buns

 
 
 

Emvdvee

Sprokkelaar
Berichten
32
Na Porchetta, gewone buikspek en Cha Siew vandaag een nieuwe variant van buikspek gemaakt: Momofuku.

Vlees volgens recept gemarineerd ( 4  eetlepels suiker en 4 eetlepels zeezout). Daarna eerst op 240 graden indirect op de BBQ:


Door de hoge temperatuur ontstond er een mooie krokante laag op het spek. Na ongeveer 45 minuten was de kerntemperatuur al aardig opgelopen en heb ik de BBQ qua temperatuur omlaag gehaald om Low&Slow verder te gaan. Dit nam nog een uurtje in beslag tot een temperatuur van 70 graden.
Bij de toko lekkere broodjes gehaald ( vroeg om Lotusbroodjes en dit was bijna hetzelfde volgens de medewerker). Deze gestoomd.


Broodjes doormidden gesneden. Hoisin saus erop gesmeerd, plak buikspek erop en gegarneerd met schijfjes komkommer en in reepjes gesneden lente-ui. Komkommer gemarineerd in 1 eetlepel suiker/1 theelepel zout.
Voor de pittige liefhebber had ik ook nog Sriracha saus beschikbaar.
Verbeterpunt voor mijzelf: de smaakcombinatie was bij het tweede broodje veel beter in balans want ik had dunnere plakken buikspek afgesneden. Op bijgevoegde foto staan de eerste broodjes, waar de plakken dus later te dik bleken.





Uiteraard heb ik dit niet zelf bedacht. Naast chef Momofuku zelf heb ik vooral gebruik gemaakt van http://www.bbq-nl.com/2010/12/momofukus-buikspek-broodjes.html
 
Dat ziet er ff een partij lekker uit zeg.
En wat een grappige broodjes zijn dat.
 
Lekker!! Bij Amazing Oriental winkels hebben ze de broodjes tegenwoordig wel in de vriezer. En de Hanos verkoopt sinds kort ook dit soort broodjes van Nederlandse makelij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan