BasBQ
Beef en Steak

MOINK-Balls

  • Onderwerp starter Miel_monteur
  • Startdatum
M

Miel_monteur

Gast
Ga mij vanavond ook wagen aan de MOINK balls,
van middag het voorbijrijdende werk gedaan,

WP_000278.jpg


WP_000280.jpg


Zijn er ongeveer 60, is voor op de verjaardag van mijn broertje,
zitten er een paar bij zonder spek, had een kilo gekocht, maar dat was helaas niet genoeg...
mag ze maken op een BBQ van iemand anders... gelukkig een Weber OT 47cm, dus dat moet wel goed komen.
Zal vanavond of morgen het resultaat posten.
 
Dit was het resultaat na 1.5 uur op 110graden. snap dan ook niet waarom deze naar high&fast is verplaatst

WP_000282.jpg


Na een uur een lekkere lik bbq saus erover, en toen nog een half uurtje doorgaren.
Het resultaat mocht er wezen, en de gasten hebben dan ook genoten!
Heb er nog een paar over, die gaan morgen mee met de spareribs.

nu met plaatje ;-)
 
Kan de ballen helaas niet zien, heb ze even terug gezet bij low and slow.
 
Nou, die ballen zien er goed uit.  8)
 
Lekker emiel
 
Jij hebt best wel lekkere ballen ;)
 
Ja ja ja nu weten we het wel, ;D dat zei ze ze gisteravond ook al 8)
maar even een ander vraagje,
heb mezelf een et-732 thermometer aangeschaft,
nu zie ik hier en daar de probe in een aardappel zitten en die dan gewoon op het rooster.

is dit om de temperatuur aflezing stabieler te houden, of zijn jullie gewoon allemaal het klemmetje kwijt geraakt? ::)
 
Ik denk het laatste want sinds ik klemmetjes heb gebruik ik geen aardappels meer ;)
 
ook zitten niet bij alle thermometers een klemmetje, dan moet je wel met een aardappel werken
 
Das jammer :( ik dacht helemaal een filosofie bedacht te hebben,
omdat de aardappel opwarmt en warmte vast houdt is je temperatuur aflezing stabieler blah blah blah.....
jammer hoor :mad:
 
Nee hoor de punt waar het meetelementje inzit steekt eruit, dus die merkt daar niets van ;)
 
je hebt nog iets van warmte geleiding door het metaal  ::)
maar zonder aardappel gaat ook goed!
 
ik zou het niet zonder aardappel doen, je krijgt dan geleiding van je metalen rooster wat overgebracht wordt op je probe, dus krijg je weer geen eerlijke temperatuur van je dome
 
Terug
Bovenaan Onderaan