BasBQ
Beef en Steak

MOINK balls met appelhout gerookt

  • Onderwerp starter Marielle
  • Startdatum
M

Marielle

Gast
Vorig weekend een splinternieuwe Weber Compact Kettle 47cm (blue lagoon) op de kop kunnen tikken bij iemand die hier nog geen 300 meter vandaan woont. Q was nog nooit gebruikt, zelfs de doos was niet open geweest en voor een prikkie mocht ik hem meenemen. Dat was natuurlijk een goede reden om vandaag de Q een aan te steken met dit keer MOINK balls. Gaf mij meteen de mogelijkheid om wat extra gehakt klaar te maken, over 2 weken wordt hier gebarbequed voor ruim 20 personen, dus was dat in ieder geval al klaar.

Ik had bijna 1 kg rundergehakt gebruikt, voor ons zelf heb ik 12 balletjes gedraait, de rest ligt in de vriezer.
jq2c6s.jpg


Balletjes in de rub. Ik heb Tennessee Style Brown Sugar gebruikt. Eigenlijk bedoelt als marinade, maar zoals wij geproeft hebben kan het ook prima als rub gebruikt worden. Volgende keer zou ik wel iets minder zout aan het gehakt toevoegen, de rub bevat ook al zout namelijk.
24gszns.jpg


Paps (150degrees) kwam direct met de opmerking dat het lekbakje onder het vlees moet en niet onder de Q. Tja, hij pastte er niet op, vandaar dat ie daar staat ;) Ik heb appelhout gebruikt en dat was heerlijk terug te proeven!
11m3ww6.jpg


En het eindresultaat!
mbmrfn.jpg


En het toetje. Uiteraard niet van de Q, maar wel erg lekker!
14vl2rd.jpg


 
Als het gesmaakt heeft zoals het er uit ziet dan zit dat meer dan goed :) In ieder geval een goede start hier op genootschap.
Vooral doorgaan bbq'en, zeker als wij bij jullie zijn :D
 
Ziet er heerlijk uit en het zal zeker gesmaakt hebben
 
Dat zijn naar mijn mening beste balletjes!! :D
 
Altijd lekker moink balls!
Zien der goed uit.
 
Ik ben dol op MOINK balls, jouw ballen zien er ook toppie uit!
 
Jij hebt mooie ballen Mari?lle!
 
Dat zijn heerlijke ballen, en een lekker toetje.
 
Zien er goed uit die ballen en het toetje trouwens ook.
 
MOINK: de betere ballen! Zien er lekker uit hoor, schuif maar door :)
 
ik durf het ook bijna niet te zeggen, maar jou ballen zijn om in te happen  ;)
 
Schuif maar door die ballen. Zien er erg lekker uit!
 
Mooie kickoff! Beloofd veel goeds..
 
Dat doe je niet goed er liggen er veel te weinig , mooie ballen. :D
 
Het was genoeg voor 2 personen maar het smaakte inderdaad naar meer :)
Nog 1,5 week wachten, dan gaan ze weer op de Q!
 
Terug
Bovenaan Onderaan