BasBQ
Beef en Steak

Mn eerste gerookte kippepootjes

3

3x10

Gast
null-5.jpg


null-6.jpg


null-7.jpg


null-8.jpg


En lekker dat het was  :D
 
Lekker, alleen zijn jouw kippenpootjes kippenvleugels.;)
 
ze zijn in ieder geal niet weggevlogen  ;)

lekkere kip hoor
 
Lekker hoor!

Hoe bevalt deze BBQ?
 
Kip=Lekker!!
 
Ik hou van kip!
 
Zien er goed uit! Denk trouwens dat je met minder kolen ook weg komt.
 
Als aanvulling op Noskos, zoals ik het op de foto zie heb je het hele kolenrooster vol gestort, het is voor de volgende keer wellicht ook handig om een indirecte zone in te richten (dwz een hoekje waar je geen kolen hebt). Je kunt dan wat makkelijker de balans vinden tussen garingstijd en knapperig velletje.
 
Lekker, leuke frisse kleur Smokey joe overigens
 
Kijk, allemaal leuke reactie's....  ;D
Vingers weer vetvrij & de smokey joe glimt weer...

Nosmo: het was idd een mix van pootjes & vleugeltjes... ::)
Teddo: de smokey joe doet 't best hoor.... Even wennen met de luchttoevoer (zie onder)
Boldeagle: hip he... Baby blue
Chrismaes: het rookhout wat ik gebruikt heb is mesquite firespice van weber
Noskos / structor: had de helft vd bbq gevuld met kooltjes, andere kant (waar de kip lag)
                          Vrij. Wel was het zo dat op gegeven moment (deksel erop) de kolen uitgingen.
                          Mischien iets te weinig lucht?  En er had idd iets minder aan kooltjes op gekunt.

Voor een 1ste keer "indirect & met rook". Niet slecht en zeker lekker  :p
 
3x10 zei:
Nosmo: het was idd een mix van pootjes & vleugeltjes... ::)

Neem maar van mij aan dat het alleen vleugels zijn, die stukjes die er een beetje uitzien als een drumstick is zeg maar de "bovenarm" van de kip, de andere stukjes de "onderarm" en de vleugel tip, bij ons zou dat het handje zijn.

Hoe ik dat weet? Ik werk in de kippenindustrie  ??? Ik zie dus heel vaak hoe onze machines kippen uit elkaar halen. ;)

Even een plaatje van een vleugel in drie stukjes, bij jouw kipjes zaten het linker en het middelste gedeelte nog aan elkaar.
wingsbs1.jpg
 
Mesquite is de zwaarste houtsoort, die gebruik ik eigenlijk alleen als ik chipotle's rook of als ik steaks grill, het is sterk genoeg om tijdens grillen een hoop verschil te maken.
 
Nosmo zei:
3x10 zei:
Nosmo: het was idd een mix van pootjes & vleugeltjes... ::)

Neem maar van mij aan dat het alleen vleugels zijn, die stukjes die er een beetje uitzien als een drumstick is zeg maar de "bovenarm" van de kip, de andere stukjes de "onderarm" en de vleugel tip, bij ons zou dat het handje zijn.

Hoe ik dat weet? Ik werk in de kippenindustrie  ??? Ik zie dus heel vaak hoe onze machines kippen uit elkaar halen. ;)

Even een plaatje van een vleugel in drie stukjes, bij jouw kipjes zaten het linker en het middelste gedeelte nog aan elkaar.
wingsbs1.jpg


Mooie uitleg Piet, Thanx!!! ;D
 
Terug
Bovenaan Onderaan