BasBQ
Beef en Steak

Miniatuur vuurstarter 1.1 (? la Vogels)

dad52

Tondelzoeker
Berichten
11
Hallo,

Ik vind het leuk om zelf wat aan mijn BBQ-hardware te knutselen. Zo heb ik vorige week - met wat variaties - de mini vuurstarter van lid Vogels nagemaakt (geniaal! dank voor het oorspronkelijke idee) om mijn Hibachi in ??n keer van een goed brandend laagje kooltjes te voorzien. Het oppervlak van zo'n Hibachi is toch al niet groot dus is het handig om dat in ??n handeling volledig te kunnen benutten m.b.v. een vuurstarter die net voldoende groot is maar ook weer niet zo groot dat alleen de bodem ervan bedekt is. Werkt perfect!

Ik vond het zonde om het "dekseltje" weg te gooien aangezien het bijna past als kolenroostertje in de koker als je er gaten in boort en de randen een beetje omfelst (zie foto) totdat ie past.
Verder vond ik een handvat net iets handiger voor het uitstorten.

Tijdens de "vuurdoop" heb ik erop gelet dat er voldoende gaten zaten in het kolenroostertje voor een goeie "trek" en dat de klinknagels heel bleven (de kraagjes van die klinknagels zijn van aluminium en dat kan eventueel smelten want het staat in direct contact met de gloeiende kooltjes).
Test geslaagd!

Nogmaals bedankt 'Vogels'!
Hartelijke groet,
dad52

Vuurstarter

Vuurstarter

Vuurstarter

Vuurstarter

Vuurstarter

Vuurstarter

Vuurstarter
 
Nou! ... Het uploaden van de foto's is dus niet gelukt.

Webmaster,
Ik heb het volgende format gebruikt:



En de fotootjes zijn stukken kleiner dan 800x800 pixel.

Please help!

Alvast bedankt,
dad52
 
Bedankt, Ceriel, maar dat heb ik eerst gedaan natuurlijk, en precies het voorbeeld gekopieerd voor foto's uit een Picasa album, dus elke link beginnen met IMG tussen rechte haakjes en afsluiten met /IMG tussen rechte haakjes.

Wat is daar fout aan?

Alvast bedankt!
dad52

 
(OK, daar gaan we... Toch uiteindelijk een Photobucket account aangemaakt, alles beperkt tot 800x600 en gelinkt met de IMG tags...)

Hallo,

Ik vind het leuk om zelf wat aan mijn BBQ-hardware te knutselen. Zo heb ik vorige week - met wat variaties - de mini vuurstarter van lid Vogels nagemaakt (geniaal! dank voor het oorspronkelijke idee) om mijn Hibachi in ??n keer van een goed brandend laagje kooltjes te voorzien. Het oppervlak van zo'n Hibachi is toch al niet groot dus is het handig om dat in ??n handeling volledig te kunnen benutten m.b.v. een vuurstarter die net voldoende groot is maar ook weer niet zo groot dat alleen de bodem ervan bedekt is. Werkt perfect!

Ik vond het zonde om het "dekseltje" weg te gooien aangezien het bijna past als kolenroostertje in de koker als je er gaten in boort en de randen een beetje omfelst (zie foto) totdat ie past.
Verder vond ik een handvat net iets handiger voor het uitstorten.

Tijdens de "vuurdoop" heb ik erop gelet dat er voldoende gaten zaten in het kolenroostertje voor een goeie "trek" en dat de klinknagels heel bleven (de kraagjes van die klinknagels zijn van aluminium en dat kan eventueel smelten want het staat in direct contact met de gloeiende kooltjes).
Test geslaagd!

Nogmaals bedankt 'Vogels'!
Hartelijke groet,
dad52

DSCF7190_zpseozgjdnf.jpg

DSCF7193_zpscnqokpts.jpg

DSCF7194_zpsvqhxkgr4.jpg

DSCF7195_zps2x1ah2k7.jpg

IMG_0544_zpsl1znro04.jpg

IMG_0546_zps0dzvybms.jpg
 
Geinig dingetje, bedankt voor al je moeite, deze foto's had ik niet willen missen!
 
Aangezien ik de hoekijzertjes en het stukje beuk (= afgezaagde kleerkastroede) nog had liggen, waren de totale kosten ?1,99 voor de toiletborstelhouder bij de Action. Lachen!

Groet,
dad52
 
Cool... Heb ik nog iemand ge?nspireerd  B-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan