BasBQ
Beef en Steak

Mini starter?

 
 

Watergeus

Stoker
Berichten
305
Hoi allemaal.
Ik ben op zoek naar een mini briketten starter. Met mini bedoel ik om 6 tot 8 briketten te starten. Mijn zelf gemaakte starter is hier echt te groot voor. Nu heb ik de 1kg starter van ecobrasa gezien, die lijkt niet al te groot. Zijn er mensen met goede tips? Graag jullie advies en of ervaringen!
 
Een leeg blik bonen met een stel gaten er in geboord? Ik heb zelf de mini starter van weber. Die werkt ook goed. Maar waar ga je hem voor gebruiken? Als je bijvoorbeeld een snake oid aan wil steken is investeren in een looflichter of verfbrander misschien wel een betere optie
 
Zal hem het meest gebruiken om een stuk of 6 briketten te starten voor de minion. Snake heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd. Looflighter of een brander klinkt ook wel als een goede optie. Al heen ik al best wat negatieve behangen gehoord en gelezen over de levensduur van een looflighter. Ik hang een beetje tussen een mini starter of een brander... Hmm dacht ik mijn keuze gemaakt te hebben... 😆
 
voordeel van een ministarter, die kun je ook zonder stopcontact gebruiken ;)
 
Een gasbrandertje ook. :unsure:
klopt helemaal!

Zelf ben ik dan deels purist en wil ik geen brander.
Daarnaast ben ik bang dat ik gegarandeerd een keer zonder gas zit...
Ken mezelf al langer, vergeten dat ik er net het onkruid mee gedaan heb en pech... :ROFLMAO:
 
klopt helemaal!

Zelf ben ik dan deels purist en wil ik geen brander.
Daarnaast ben ik bang dat ik gegarandeerd een keer zonder gas zit...
Ken mezelf al langer, vergeten dat ik er net het onkruid mee gedaan heb en pech... :ROFLMAO:
Niet bang dat je aanmaakblokjes opraken? 😆
 
klopt helemaal!

Zelf ben ik dan deels purist en wil ik geen brander.
Daarnaast ben ik bang dat ik gegarandeerd een keer zonder gas zit...
Ken mezelf al langer, vergeten dat ik er net het onkruid mee gedaan heb en pech... :ROFLMAO:
Tja als purist begrijp ik dat je moderne spul niet wil toch ben ik wel blij met al die moderne hulpmiddelen, gasaanstekers, looftlighters, wokkels en aanmaakblokjes en wellicht vergeet ik er nog eentje.
Mijn eerste bbq ('t is al weer even geleden) zo'n vierkante open slagers bbq stak ik ook aan zoals de kolenkachel thuis eerst een paar kranten dan wat kleine stukjes hout dan wat groters en als dat lekker in de brand stond de kooltjes (houtskool) er op en dat ging ook goed maar nee, ik hou het toch maar bij m'n looftlighter. :D
 
Tja als purist begrijp ik dat je moderne spul niet wil toch ben ik wel blij met al die moderne hulpmiddelen, gasaanstekers, looftlighters, wokkels en aanmaakblokjes en wellicht vergeet ik er nog eentje.
Mijn eerste bbq ('t is al weer even geleden) zo'n vierkante open slagers bbq stak ik ook aan zoals de kolenkachel thuis eerst een paar kranten dan wat kleine stukjes hout dan wat groters en als dat lekker in de brand stond de kooltjes (houtskool) er op en dat ging ook goed maar nee, ik hou het toch maar bij m'n looftlighter. :D
Waar is de tijd. Hier was het ook met vanalles om dat onding aan te krijgen. Ik heb zelfs nog vloeistoffen staan. En kan me nog herinneren dat we er met de haardroger bij stonden :D En nu met de kamado wokkeltjes erin.
 
Die kleine van Ecobrasa vind ik top. En een onkruidbrander van Action heb ik ook. Super!
 
Terug
Bovenaan Onderaan