BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste Brisket.

 
 
 
 
 

Maccie

Gerijpt
Berichten
2.592
Afgelopen weekend bij jan aalvink geweest een paar kilo Q vlees opgehaald. Daartussen zat ook een brisket.


Die brisket kon er vandaag mooi op aangezien we een dagje vrij waren. Afgelopen dagen het net afgespeurd naar recepten en eigenlijk kwam ik vooral tegen dat het een moeilijk stuk vlees was om klaar te maken.


Tja... Het moet er toch een keer van komen.


Vanochtend om 05:00 uur m'n nestje uit en aan de slag dan maar.


De brisket:
685295D1-C117-443A-B124-AB38A7F30C94_zpsvdwtcwhm.jpg



Zelf een rub gemaakt:
76731550-9FCE-4526-89A8-BA9965C37413_zpskysxpdrc.jpg



En op de Q ermee:
B51F0FE1-7971-4CA7-BB2B-255B7E8CA7C9_zpsrhnsg9mr.jpg



Laten we hopen op een goede afloop  :D
 
mooi stuk vlees, succes er mee vandaag
 
Succes!! ik volg!!
 
succes
 
structor zei:
Zo he 5 uur, da's geen vrije dag, da's werken! Succes met je run!


Dat zeiden mijn vriendin en dochter ook al vanmorgen =)) =)) .


Zal een iets lastige run worden aangezien mijn kernthermometer het begeven heeft.
Ik kan vandaag ook niet snel even een nieuwe aanschaffen.


Zal ik me maar moeten reden met deze
 
Succes vandaag!
 
structor zei:
De ikea is open vandaag, dus wellicht kun je je vriendin een plezier doen en haar op pad sturen :D


Dat zou een mooie optie zijn. De vrouw is er echter met de kleine naar een pretpark, (kon ik lekke mijn gang gaan :D )


Even een update:


Kern zit nu op 69 graden (tijdens het maken van de foto steeg de thermometer nog ;) )
A0FD05AC-53E7-4966-8316-FF4964EF897F_zpsvnnby2pt.jpg



Gelijk maar even ingepakt:
4D32150A-DFF1-46A4-B5EA-FA1347C5338F_zpsggzymo00.jpg





We komen er vanzelf
 
Jammer dat je niet eerst even die foto hebt gepost van hoe hij eruit zag. Dat vet en die vliezen bovenop had je er af mogen snijden en ook al het vet tussen de point en de flat moet er tussenuit. Dat is te veel om weg te smelten.
Verder succes met je run!
 
noskos zei:
Jammer dat je niet eerst even die foto hebt gepost van hoe hij eruit zag.


Op de eerste foto zie je de briket zoals ik hem aangeleverd heb gekregen. Doel je een foto hoe hij eruit uit de schaal (eerste foto) om zo de vorm en de punt beter zichtbaar te hebben?


noskos zei:
Dat vet en die vliezen bovenop had je er af mogen snijden en ook al het vet tussen de point en de flat moet er tussenuit. Dat is te veel om weg te smelten.


Grotendeels van het vet en de vliezen heb ik eraf gesneden. Verder heb ik een stuk vet tussen de point en de flat eraf gesneden. Ik wilde niet te veel weghalen aangezien ik niet wist hoe diep dit zat en bang was dat ik 2 dunne "flappen" zou overhouden die uit zouden drogen. Het is immers mijn eerste.


noskos zei:
Verder succes met je run!

Bedankt!
 
mooie rookring, gefeliciteerd met je koei, oftewel welkom bij the big three  :) ;)
 
Ziet er goed uit.
Gefeliciteerd met je Koetje.
 
Nice run gefeliciteerd
 
Terug
Bovenaan Onderaan