BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste Brisket

 
 
 

Martijn van den Berg

Stoker
Berichten
405
Goedenavond,

Vandaag op vader hebben we hier beide vaders te eten gevraagd, en wat is er nu beter om deze dag dan te gebruiken om een brisket te gaan maken  ;)

Een mooie Brisket bestel bij meerdanvlees;
IMG_3385_zpsyqxwjyrh.jpg


Vlees getrimd en klaar gemaakt voor de runderbouillon;
IMG_3409_zpsvdxyhzj1.jpg


En de runderbouillon om te injecteren;
IMG_3410_zpscbaekdzf.jpg


Voor de rub heb ik de rub gemaakt van Noskos de Brisket Slather, deze heb ik op zaterdag al gemaakt, en vanochtend op de brisket gesmeerd;
IMG_3412_zpsv1prpona.jpg


IMG_3411_zpsidhru1nh.jpg


In tussen de WSM opgestookt op de minion methode en voor de Rub Eiken rook hout toegevoegd;
IMG_3413_zpshqhialyx.jpg


Kon ik ook mooi gelijk met mijn nieuwe speeltje aan de gang;
IMG_3414_zpsux3jpxbx.jpg


Na de 71 graden te hebben aangetikt de brisket ingepakt en terug gelegd;
IMG_3419_zpse3kjfgus.jpg


IMG_3421_zpsv837k3lj.jpg



En na lang wachten de 91 graden gehaald, dus Brisket eraf even uitpakken om te laten koelen en daarna weer in de folie laten rusten voor een goed uur, met dit als eind resultaat;

IMG_3425_zpskbf5l9lq.jpg


IMG_3426_zpsaxrwmksq.jpg


Eindconclusie: ik wilde al heel lang graag een keer een brisket maken, het is toch wel spannend om met een duur stuk vlees aan de gang te gaan  :-/. Maar het eindresultaat mag er zeker zijn, er was een mooie rook smaak aanwezig en ook de kruidenkost heeft goed zijn werk gedaan. Met vlees was mooi mals en kon zonder met goed uit elkaar getrokken worden en was makkelijk te eten.
De familie was heel erg enthousiast, ik zelf ook wel maar ik zelf vond het vlees toch iets te droog geworden, het was zeker niet taai maar het sap droop niet uit het vlees. Voor de volgende keer toch dingen iets anders doen, wellicht de avond ervoor alvast injecteren en laten intrekken? Of de Whole packer bestellen, die is wat dikker? maar is verder snuffelen hier en daar in de boeken, hier op het forum en verder.

Al met al een hele mooie dag met een redelijk tot redelijk mooi resultaat, al waren de gasten laaiend enthousiast.

 
Gefeliciteerd met je koei, en ik moet deze ook nogsteeds een keer maken.
 
Mooi hoor, gratz met het koetje!
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!
 
bedankt allemaal!
Vandaag het restant op gegeten bij de groente met aardappelen, en eigenlijk vonden we hem vandaag nog lekkerder dan gisteren hier unaniem.
 
Welkom bij the big 3. Mooi verslag en alvast succes met je volgende brisket.
 
Gefeliciteerd met je koei, ziet er super uit.

(ligt het aan mij of heb je niet haaks op de draad gesneden?)

Ik vind brisket de volgende dag op brood met wat zuur erbij ook zalig...  :D
 
Gefeliciteerd met je sticker, ziet er top uit!
 
Gefeliciteerd met je koetje, staat bij mij nog op het verlanglijstje. :)
 
Nice run!

Proficiat!
 
Sander72 zei:
(ligt het aan mij of heb je niet haaks op de draad gesneden?)

Nee dat ligt niet aan jouw, in al mijn enthousiasme heb ik totaal niet op de snij richting gelet  :-O  :blush:
Dat is dus ook nog een aandachtspuntje voor de volgende run
 
Gefeliciteerd met je koetje!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan