BasBQ
Beef en Steak

Mijn 2e PP sessie in een video.

  • Onderwerp starter Kamado Peter
  • Startdatum
K

Kamado Peter

Gast
Hoi mensen.

Eergisteren ben ik begonnen aan mijn 2e Pulled Pork.
Omdat ik een lang weekend had, had ik alle tijd om alles op me gemak te filmen
En diverse dingen uit mijn eerste sessie te verbeteren...naja dat heb ik geprobeerd.

Ik ben zelf bijzonder tevreden over deze sessie...alles ging zoals verwacht en het resultaat beviel me ook
Uitstekend. Naderhand bedacht ik me..."goh" het is best leuk om van al die foto's en video's een compilatie te maken voor mensen die er compleet onbekend mee zijn.

Zo kwam mijn " PP door amateurs voor amateurs " video tot stand.

Alle info in het filmpje is een mengeling van wat ik zelf ervaar en wat men doorgaans op forums ter richtlijn geeft. Doe jij dingen anders...dan is dat prima...ieder zijn ding. Het is slechts globaal een richtlijn.
Til dus niet te zwaar aan wat er in het filmpje aan tekst voorbij komt.


Komt'ie

http://youtu.be/UKgGGvS3uxA

weet iemand waarom de [video ] tags niet werken ?

Pulled Pork op de Mycooker
 
Ik heb even de goede url in je bericht gezet, als je op "verander" klikt kun je zien wat ik er neer heb gezet zodat het filmpje wel verschijnt. Het forum herkent nl. youtube urls en plaatst filmpjes zelf in je bericht.
 
Lekkere PP en een leuk filmpje.
 
Leuk filmpje Peter.Ik moet dit na mijn vakantie ook een keer gaan maken zelf nog nooit
gedaan Maar mijn vraag moet daar geen bak met water onderstaan tijdens de sessie.
 
Leuk filmpje Peter, en dat is natuurlijk een badge waard! Gefeliciteerd met je knorretje.
 
Congrats met knorremans!!!
 
Leuk gedaan, gefeliciteerd met je knorretje
 
Dat is inderdaad leuk uit zo'n filmpje. En die PP ziet er ook goed uit!
 
Leuke film, en gefeliciteerd met je knor! Maar ik mis het rookhout? Of zie ik iets over het hoofd?
 
Dank voor de leuke reacties mensen... en ik was het al vergeten maar het levert natuurlijk een piggie op ... JEUH !  O:)

Wat betreft dat rook hout.

Dat heb ik er bewust uit gelaten.
Ik heb hier zelf geen ervaring mee...ofschoon ik het wel heb liggen.
Ik heb behandeld wat ik zelf ervaren heb maar, ik heb geen kaas gegeten van correct roken en welke soorten zich goed lenen voor PP.
Dat is overigens wel iets wat ik bij de volgende wil gaan proberen.

Mocht ik een vervolg gaan maken als ik meer ervaren ben dan, zal ik dit zeker meenemen in het filmpje.
Misschien heb je al wat tips voor me ?  ;)

Binnenkort zal ik ook eens bij True2BBQ langs gaan (die woont vlak bij mij) en eens flink inkopen doen v.w.b. dry-rubs en andere.
Mogelijk dat ik me daar ook flink kan laten adviseren in wat zich goed laat combineren met brisket...pp of wat dan ook.
Dat zal ik dan ook meenemen in het vervolg. Eerst even ervaring op doen en wat smaaktesten.

Uiteraard heb ik de slag nu flink te pakken ...en heb ik het idee dat ik m'n mini eens pas ga maken voor de controller.
Hiermee wil ik binnenkort kleinere pp's gaan maken puur om te zien wat er allemaal mogelijk is... dus ook dat rook hout wil ik dan uitgebreid testen. Stukken PP van een 800 tot 1000 gram verknoeien doet niet direct pijn in de portemonnee  :D

Goed ... ik kom er zeker nog op terug, en alle idee?n/tips zijn welkom !
 
robdegekste zei:
Welke type kamado is dit? Ziet er super uit.
En welke controller gebruik je?

Die kamado komt uit Alkmaar.
Hij wordt verkocht als Mycooker.
Heb een kleintje en grote....en stiekem wil ik die 18 inch nu zachtjes aan ook maar, dan moeten we eerst een grotere tuin zegt de vrouw  :blush:

Die controller heb ik bij True2bbq vandaan. Dit was volgens hem wel het betere spul.
Hij bevalt me i.i.g. uitstekend. Doet precies wat het moet doen, eenvoudig, en het werkt echt foutloos.
Ik had een Igrill maar, dat wilde voor geen meter hier.  Ik zal de laatste zijn die zegt dat het rotzooi is maar, voor langere afstand werkte het niet na mijn verwachting.... Als je meer info of foto wil...just ask.
K heb alles nu nog op het terras staan.


ps,  hier is de link na beide. Dat is nog makkelijker.

De Kamado
http://www.mycooker.nl/product/1163329/Mycooker_Large_Plus_54_cm_Oranje.aspx

De controller
http://www.true2bbq.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=229&category_id=26&option=com_virtuemart&Itemid=12
 
Mooi filmpje, je hebt er wel werk van gemaakt.
Gefeliciteerd met de knor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan