Wij hebben al zo vaak PP gegeten. Het is zo lekker maar vaak moet je het zo plannen dat het samenvalt met een regenachtige zondag. Zo ook dit weekend.
Ik had al enkele weken een procureur van 2kg in de vriezer liggen die lag te wachten op zijn beurt. Afgelopen vrijdag gaf de weersvoorspelling de doorslag. Zaterdag geheel ontdooit lekker geïnjecteerd met een mix van appelsap, appelazijn, zeezout, uiengranulaat, honing en Worcestershire saus. Toen inpakken en wachten op morgen.
Vroeg eruit om de nek even in de rub te zetten. Niet ingewikkeld, gewoon snel met standaard rub van Appie
Eenmaal klaar, snel deze jongen weer in de koeling en terug het mandje in ( voordat de kids wakker worden
) Na het ontbijt de zak met kolen maar eens gepakt en de mand gevuld. Appelhout gepakt, 2 chunks voor wat flavour
De nek erop
Ziet er goed uit toch?
Na 2,5 uur tussenstand:
Op 74 graden ingepakt :
En doorrrr...
Op 92graden eraf en in de theedoek de koelbox in.
Na 1 uur rusten konden de kids niet langer wachten en moest r gepulled worden. Resultaat was ok
dit keer geserveerd op een wit bolletje met augurken. Simpel maar o zo lekker.
Mijn run:
Ik had al enkele weken een procureur van 2kg in de vriezer liggen die lag te wachten op zijn beurt. Afgelopen vrijdag gaf de weersvoorspelling de doorslag. Zaterdag geheel ontdooit lekker geïnjecteerd met een mix van appelsap, appelazijn, zeezout, uiengranulaat, honing en Worcestershire saus. Toen inpakken en wachten op morgen.

Vroeg eruit om de nek even in de rub te zetten. Niet ingewikkeld, gewoon snel met standaard rub van Appie

Eenmaal klaar, snel deze jongen weer in de koeling en terug het mandje in ( voordat de kids wakker worden

De nek erop

Ziet er goed uit toch?
Na 2,5 uur tussenstand:

Op 74 graden ingepakt :

En doorrrr...
Op 92graden eraf en in de theedoek de koelbox in.

Na 1 uur rusten konden de kids niet langer wachten en moest r gepulled worden. Resultaat was ok

dit keer geserveerd op een wit bolletje met augurken. Simpel maar o zo lekker.
Mijn run:

Laatst bewerkt: