Gisteren mijn eerste BCC gemaakt met een Cajun rub en desperado bier.
(Om te vergelijken ook een kip gemaakt met "grolsch het kanon" en een rub van de sligro)
Cajun rub:
2 teaspoons salt
2 teaspoons garlic powder
2 1/2 teaspoons paprika
1 teaspoon ground black pepper
1 teaspoon onion powder
1 teaspoon cayenne pepper
1 1/4 teaspoons dried oregano
1 1/4 teaspoons dried thyme
Kip gehaald bij appie, omdat dit een uitprobeersel is en ik nog niet gelijk aan een dure kip wil.
Deze kip even bij gesneden en droog gemaakt met keukenpapier.
Toen in de olijfolie gezet waar ik een klein beetje desperado aan toegevoegd had. Hier heb ik de rub overheen gedaan.
Nu nog even in de koelkast, de hicory snippers alvast in het bier laten weken. Hiervoor heb ik het kanon gebruikt vond het zonde
om weg te gooien en desperado vind ik lekkerder
In de braadslee van ikea, deze past precies tussen de kolen mandje van mijn WMT
Temperatuur heb ik ingesteld op 76 graden in de borst en 82 graden in de dijtjes. De BBQ op 190 graden gehouden.
Uiteindelijk heb ik toch nog even een alufolietje tussen de kippen en de kolen gedaan om te voorkomen dat het te hard ging.
Toen de kip klaar was heb ik hem geserveerd met nacho's en quacemole

We vonden de mexicaanse kip het lekkerst deze was lekker mals en licht pittig, de andere kip was naar onze mening iets minder van smaak. Maar uiteindelijk zijn ze allebei helemaal opgegaan

(Om te vergelijken ook een kip gemaakt met "grolsch het kanon" en een rub van de sligro)
Cajun rub:
2 teaspoons salt
2 teaspoons garlic powder
2 1/2 teaspoons paprika
1 teaspoon ground black pepper
1 teaspoon onion powder
1 teaspoon cayenne pepper
1 1/4 teaspoons dried oregano
1 1/4 teaspoons dried thyme
Kip gehaald bij appie, omdat dit een uitprobeersel is en ik nog niet gelijk aan een dure kip wil.

Deze kip even bij gesneden en droog gemaakt met keukenpapier.
Toen in de olijfolie gezet waar ik een klein beetje desperado aan toegevoegd had. Hier heb ik de rub overheen gedaan.

Nu nog even in de koelkast, de hicory snippers alvast in het bier laten weken. Hiervoor heb ik het kanon gebruikt vond het zonde

In de braadslee van ikea, deze past precies tussen de kolen mandje van mijn WMT

Temperatuur heb ik ingesteld op 76 graden in de borst en 82 graden in de dijtjes. De BBQ op 190 graden gehouden.
Uiteindelijk heb ik toch nog even een alufolietje tussen de kippen en de kolen gedaan om te voorkomen dat het te hard ging.

Toen de kip klaar was heb ik hem geserveerd met nacho's en quacemole

We vonden de mexicaanse kip het lekkerst deze was lekker mals en licht pittig, de andere kip was naar onze mening iets minder van smaak. Maar uiteindelijk zijn ze allebei helemaal opgegaan