BasBQ
Beef en Steak

Meubel BGE Large

 

renevw

Vuurmaker
Berichten
65
Goedenavond,

Het was weer is tijd voor een projectje. Sinds begin dit jaar heb ik een BGE Large, welke een beetje sneu op t tuin tafeltje staat. Omdat het erg onhandig is om geen spullen kwijt te kunnen en mijn vrouw graag het tafeltje terug wilde was het tijd om een buiten keuken/meubel te maken. Eentje die je kunt verrijden zodat ik hem bij een regenachtige dag onder de carport kan rijden of om bij het terrasje te zetten.
Omdat de materiaal kosten met zo'n project altijd snel oplopen ben ik wat gaan lobbyen bij kennissen. Zo blijkt maar weer dan geduld beloond word. Inmiddels had ik genoeg platen hout staan voor het meubel. Een vriend van mij heeft een granieten blad (met schade) op de kop kunnen tikken via zijn werk. We hebben van 2 goede delen 1 nieuw blad gemaakt. Fantastisch alles compleet!
Gister heb ik deze vriend dan ook uitgenodigd om samen een mooi meubel in elkaar te knutselen.

Hier onder het resultaat tot nu toe. Het meubel moet nog gebeitst worden, dat hoop ik morgen of overmorgen nog te doen. Verder nog wat details als grepen, haakjes.. toevoegen.

BGE uit elkaar, hij stond op het tafeltje links achter.


Spannend moment, lukt het om een cirkel in het granieten blad te slijpen? edit:(foto staat nu goed..)


De basis


Het blad past, en gelukkig niet gebroken :p


Op maat gemaakte frontjes


Deurtje en laatjes met softclose :D


 
Nice

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI NXT-L29 met Tapatalk

 
Netjes en luxe hoor. Graniet en softclose, een echte buitenkeuken


Gr. Mike
 
Mooi werk
 
Even een vraagje.
Hoe heb je dat mooie ronde gat in je blad gekregen?
 
Bedankt voor de complimenten. Ik zal der ook een paar door geven aan de vriend die mij geholpen heeft, heb toch een groot deel aan zijn inzet te danken.
Bij deze nog even een update:

Eer gister en gister heb ik het meubel in de graywash gezet. Dit had ik nog staan, en kon maar niet bedenken welke kleur ik bij het blad wilde hebben. Aangezien onze steigerhouten meubels met dezelfde graywash zijn behandeld heb die maar aangehouden. Bij de eerste laag was ik absoluut niet tevreden! Het droogde heel snel waardoor je ongelijkmatige vlakken kreeg. Gister heb ik er een tweede laag opgezet en dit ziet er gelukkig een stuk beter uit. De hout structuur komt er nog net een beetje doorheen. Ook heb ik bij mijn vader een tegel mee genomen, en er handgrepen op gezet.

Nog een paar kleine details te gaan:
- 1cm breed vilt aan de binnenkant van het gat tegen het beschadigen van het keramiek.
- De tegel wordt vandaag met 18mm ingekort.
- De BGE Er inzetten!





Hans zei:
Even een vraagje.
Hoe heb je dat mooie ronde gat in je blad gekregen?
Het is overigens opgedikt graniet, dus 10 a 12 mm dik dacht ik. Die maat van mij heeft het gat gemaakt met een haakse slijper. Wel met een enorm hard schijfje, ging er door als boter. Uiteraard eerst afgetekend. Daarna een aantal sneden diagonaal, als of je een pizza aansnijdt. Deze punten er uit geslepen in een grove vorm van de circel, en daarna heel voorzichtig de circel gevolgd en steeds dieper uit geslepen.
 
O.K.E.

Dank voor je uitleg, ik vroeg me al af hoe je met een plat schijfje zo'n mooi rond gat kon maken. :D  :) !
Toch nog een hele klus geweest denk ik.
 
Zo hij staat er in hoor  :D
Gister de BGE even aangehad op zo'n 200-250 graden. Het blad is niet gesprongen oid. Wel moet hij iets hoger staan, het scharnier raakt net de rand  :-O.





Ronald84 zei:
heel netjes gelukt. Zeker de cirkel in het blad met alleen een slijpschijf  :)

Ja ik had er ook mijn bedenkingen bij toen die maat van mij het voorstelde. Maar goed, we hadden niet zoveel te verliezen we konden het altijd proberen ;).
 
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze fotos kan bekijken,ik heb mij zojuist aangemeld en ben niet zo thuis met deze materie :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan