BasBQ
Beef en Steak

meloen zeekraal salade

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.648

Deze salade is ontstaan op een mooie zomerse dag. Ik was van plan om watermeloen rucola salade met feta en zwarte olijven te maken. Tijdens het maken van de salade bleek de rucola niet goed meer te zijn (zakje had kennelijk in de zon gelegen). Gelukkig had ik ook nog verse zeekraal meegenomen van de groente boer. Vervolgens zeekraal bij de watermeloen gedaan en mijn vrouw en kind vonden het heerlijk. Hierna nog meerdere keren gemaakt en uiteindelijk ook wat munt en peterselie toegevoegd. We eten die zeer regelmatig bij diverse gerechten. Past goed bij vis, vlees en kip

Ingredienten voor 4 personen
circa 1/2 halve watermeloen in blokjes gesneden
circa 150 gr zeekraal (indien zeer vers hoef je die niet te blanceren, anders maximaal 1 minuut en meteen afkoelen met koud water)
paar blaadjes fijn gesneden munt
verse peper (verse fijn gesneden spaanse peper is ook heerlijk!)
(Goede olijfolie)

Men alle ingredi?nten door elkaar, wat verse gemalen peper erover heen en zet eventueel even weg in de koelkast (max 15 min) om alle smaken goed in te laten trekken. Dien op in een mooie schaal, sprenkel er nog wat olijfolie overheen (hoeft niet!)



 
Bedankt dat je 'm even gedeeld hebt met foto Peter. Ik heb 'm nu ook even 'hard' toegevoegd aan mijn todo lijstje. Dit lijkt me echt een hele verrassende salade.
 
Hoi El Fumarole

Speciaal voor jouw afgelopen weekend deze salade weer gemaakt. En nu wel foto's gemaakt. Was overigens geen straf  :D
 
Je bent een topper!
 
Terug
Bovenaan Onderaan