BasBQ
Beef en Steak

Meedraaien in een BBQ-team?

 
 

Chtakafri

Kooltjesharker
Berichten
130
Ik zou graag eens in een bbq-team willen meedraaien tijdens een wedstrijd om te kijken hoe dat allemaal gaat...  Heeft er nog iemand een plaatsje voor mij over?
 
een plekje hebben wij niet over in het team.
Maar je moet dan zeker komen kijken op de Tony Stone dan zie je ca 40 teams aan het werk
 
Chtakafri zei:
Ik zou graag eens in een bbq-team willen meedraaien tijdens een wedstrijd om te kijken hoe dat allemaal gaat...  Heeft er nog iemand een plaatsje voor mij over?

Zou ik ook heel graag willen. Als je trouwens een paar centen over hebt:

http://www.3eyzbbq.com/rubsales.htm

;)
 
Denk dat wij voor 750$ ook wel een plekje vrij kunnen maken om mee te draaien ;).
 
Ik zal zeker bij de wedstrijden gaan kijken ... Maar als er nog iemand een plekje heeft kijk ik liever vanaf de andere kant ... En als het kan graag iets goedkoper dan 750$  ;)
 
je kunt ook VIP kaarten kopen voor Memphis in May, dan draai je ook mee met een van de BBQ teams
 
komt tijd, komt raad  8)
 
Chtakafri zei:
Ik zal zeker bij de wedstrijden gaan kijken ... Maar als er nog iemand een plekje heeft kijk ik liever vanaf de andere kant ... En als het kan graag iets goedkoper dan 750$  ;)

oke, als bbqgenootschapslid ?725 dan  ;)
 
Ik zou ook wel graag eens meedraaien in een team maar begrijp wel dat niet elk team even "open" is en dat het ook moet klikken uiteraard. Het laatste wat ik wil doen is op zo'n belangrijke dag "in de weg" lopen
 
Leo zei:
Chtakafri zei:
Ik zal zeker bij de wedstrijden gaan kijken ... Maar als er nog iemand een plekje heeft kijk ik liever vanaf de andere kant ... En als het kan graag iets goedkoper dan 750$  ;)

oke, als bbqgenootschapslid ?725 dan  ;)

Ik zou voor de $750 van Frits gaan met de huidige wisselkoers heb je een betere deal dan de ?725 van Leo  ;) (zonder overigens te willen stoken binnen een goed team  ::) )
 
Boldeagle zei:
Leo zei:
Chtakafri zei:
Ik zal zeker bij de wedstrijden gaan kijken ... Maar als er nog iemand een plekje heeft kijk ik liever vanaf de andere kant ... En als het kan graag iets goedkoper dan 750$  ;)

oke, als bbqgenootschapslid ?725 dan  ;)

Ik zou voor de $750 van Frits gaan met de huidige wisselkoers heb je een betere deal dan de ?725 van Leo  ;) (zonder overigens te willen stoken binnen een goed team  ::) )

haha hij is leuk Mike
 
Omdat er zo weinig wedstrijden zijn hebben de meeste teams nog niet echt een super wedstrijdritme.
Het delen van info zijn we bij de Sea Side Smokers niet moeilijk mee. Geef 10 mensen hetzelfde recept en er komen 10 verschillende gerechten op tafel.
Maar ik vermoed dat de meeste teams eerst hun eigen weg en ritme moeten vinden voordat ze anderen bij dat proces kunnen/willen hebben.
 
Zit zelf de posts over de BBQ teams met veel interesse te volgen. En ondanks dat ik bovengemiddeld vaak BBQ (tov familie, vrienden en kennissen dan, niet tov sommige genootschap leden  :) ), acht ik mijzelf nog niet wedstrijdwaardig. Aan de andere kant moet je ooit ergens beginnen om ervaring en ritme op te doen.

Voor de Tony Stone heb ik mijzelf ingeschreven voor de KCBS jurycursus op vrijdag en dus als jurylid voor zondag, maar eens hoop ik ook in een team mee te kunnen draaien. En als ik de posts zo lees dan is er voor deelname in een team veel animo. Ben dus erg benieuwd of er tijdens de meating in april mss wat nieuwe teams gevormd kunnen worden, nadat wat nieuwelingen waaronder ikzelf face to face hebben kunnen kennis maken.
 
@Danbras: Gezien het feit dat je gaat jureren mag je niet in een team meedraaien tijdens de tonystone. Dat wekt de schijn van partijdigheid. Dus ander keertje ;)

tot aan zondag is iedereen van harte welkom om te buurten :)

Vrijdagavond is trouwens borrelavond!!!!!
 
Ik heb ook aan de jurycursus zitten denken, maar ik doe veel liever mee met het koken...

Misschien moet ik eerst mijn culinaire cv eerst communiceren...
- middelbare hotelschool afgerond
- tijdens studie gewerkt in spaanse keuken en catering (martinair partyservice)
- 8 jaar in Parijs gewoond en gewerkt (hotels)
- sinds een jaar of 3 flink aan het bbq-en
- kandidaat "topchef tgen sterrenchef 2012", week 6 :D

A bon entendeur!...

Wellicht een nieuw team opzetten, maar dan heb je helemaal geen ervaring met wedstrijden en dat lijkt me toch wel een beetje handig :))
 
Misschien een keer meekijken met een niet wedstrijd oefensessie als dit minder gevoelig ligt voor teams ?
 
ik zou zeggen, kom gewoon naar de meatings en de Tony Stone, en in het najaar naar de bbq society cook-off  :)
 
er zijn daar mogelijk ook VIP ruimtes..... ;D
 
Wat voor wedstrijden wil je gaan doen? Amerikaanse stijl of culinair? Dat lijkt me de eerste belangrijke vraag.
En dan komt het, de meeste teams hier doen Amerikaans BBQ en hebben ook geen wedstrijd ervaring ;) De Sea Side Smokers en de mannen van BBQGuru wel, maar dan houdt het op. Komt ook omdat er pas sinds kort echte wedstrijden zijn. Maar zoals ik al zei, we zijn niet te beroerd om ervaringen en tips te delen.
 
Ik ben ook al een tijdje aan het nadenken over het opzetten van een eigen team, maar vrees dat het zo time consuming is dat ik mijn beloftes niet zou kunnen waarmaken.

Hoe doen de Sea Side Smokers dat? Hoe vaak oefenen jullie en hoe vaak ben je "bezig" met het team? Ik kijk wel eens met een schuin oog naar die gasten in Amerika, maar dat riekt naar topsport! Heavy hoor.

Ik ben er bij Tony Stone ook bij als jurylid. Zin in!
 
Terug
Bovenaan Onderaan