BasBQ
Beef en Steak

Maten Ring voor Spit Weber OTX 57cm

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Frits wilde graag de maten weten van de ring die bij het Weber spit zit om te kijken of hij dit ergens kan laten na maken.

Voor de liefhebber die dat ook wil proberen hier komen ze:

doorsnede: 54,8 cm (dat is aan de onderzijde, dus zonder het omgezette randje)
hoogte: 15,3 cm
De rand is 1 cm omgezet aan de bovenkant.

Dan zitten er langs de onderkant 4 hoekjes om ervoor te zorgen dat de ring op je barbecue blijft liggen, hier rust de ring dus op.
Deze zitten 18 mm van de onderkant af en steken 15 mm uit.

spitring-1.jpg



En de onderkant van het gat voor het spit zit op 34 mm van de bovenkant.

spitring-2.jpg


Ze hebben de ring en het randje netjes laten overlappen.
spitring-3.jpg


Mochten er meer vragen zijn dan hoor ik het wel.
 
Ja hoor, geheimtaal....Hoezo, waar is het voor, en heb ik het nodig?
 
Als zelf zo'n opzetring met spit wil hebben dan moet je dit aan je verkering laten zien. Het nieuwe project na het afdakje zeg je dan ;)

Frits wil er zelf één maken of laten maken, is goedkoper dan die dingen van weber.
 
Ik hoor het al weer....."O honey"......;)
 
Frits, als je een alternatief gaat laten fabriceren zou ik graag meeliften. Tegen vergoeding uiteraard...
 
Die optie hadden we ook al verzonnen ;) in het wijde stukje doorslijpen, moet lukken. Moet je er wel één hebben waar de deksel op past.
 
Zou mooi zijn als je deze zelf zou kunnen maken. Die van Weber is wel duur, maar voor mij persoonlijk was het het geld meer dan waard. Ik gebruik het spit erg vaak en vind kip van het spit gewoon het lekkerste.

Ben benieuwd naar de zelfbouw trouwens.
 
het probleem zit in het vinden van een goede draaispit motor.
na lang zoeken op MP en geduldig zijn vond ik een mooie van Neff
 
De diverse online BBQ winkels verkopen losse spits met motor, lijkt me sterk dat daar geen passende bij zit.
 
Klopt Noskos, maar laat men wegblijven van die motorjes op batterijen waar een dun spitje aan zit.
bij 57 cm heb je een stevige motor en spit nodig, zeker als je er 2 kippen aan wil hangen.
ben zelf door schade en schande wijs geworden
 
ik heb er een kalkoen van 6,5 kilo aan gehad, deed het prima en was overheerlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan