BasBQ
Beef en Steak

Masterbuilt of KJ 2

 

Kangooroo

Vuurmaker
Berichten
74
Ik maak al een jaar met veel plezier gebruik van mijn Masterbuilt. Een mooie bbq waar ik erg goed mee uit de voeten kom. Ik heb destijds voor de MB gekozen om te kunnen ervaren hoeveel gebruik ik zou maken van een Kamado. Wanneer dit weinig zou zijn, vielen de kosten nog mee (ik kocht hem nog voor 699 euro).

Inmiddels weet ik dat ik er veel gebruik van maak. Een volgende stap is dat we hem laten inbouwen. Ik heb twee linkerhanden, dus we laten een buitenkeuken bouwen. Deze krijgt een natuurstenen blad. Deze moet natuurlijk op maat worden gemaakt.

En daar zit mijn twijfel. Laat ik dit doen voor de MB of ga ik nu direct door naar de KJ 2. Achteraf gezien had ik die direct moeten kopen (maar ja, achteraf kijk je die koe....). Dit voelt nu wel enigszins als een definitieve keuze. De KJ 2 heeft een andere uitsparing dan de MB (het scharnier is groter/ dieper) en ze kunnen dus niet achteraf zo maar omgewisseld worden. Ook kost de KJ 2 natuurlijk weer een hoop geld (alhoewel ik de MB wss ook wel goed kan verkopen).

Logisch gezien zou ik dus de MB moeten houden. Maar ik vraag me dus af of ik over 5 jaar nog steeds blij ben met de MB of dan toch spijt heb.

Ik snap dat niemand de beslissing voor mij kan nemen, maar ben benieuwd naar jullie mening. Ook ben ik wel benieuwd wat een goed onderhouden Masterbuilt met hoes en divide en conquer nog 2ehands zal opleveren.
 
Wat denk je dat de KJC2 je brengt dat niet met een MB kan?
KJC2 heeft andere kleur, standaard D&C, ander scharnier, andere topvent en ander vilt. Alleen de scharnier is niet achteraf te vervangen. Verder is het gebruik exact hetzelfde. Dus tenzij het deksel een probleem voor je is, zie ik persoonlijk geen reden om een andere kleur te nemen. Zeker omdat je waarschijnlijk geld moet gaan toeleggen
 
Precies wat cold_as_ijs zegt.
Beide Q's komen uiteindelijk uit dezelfde mal, ik zou geen reden zien om over te stappen (tenzij je rood mooier vind šŸ˜‹ )
 
Niet tobben en lekker doorstoken op die MB, zit tussen je oren dat die kamado met veel extra's beter is , ongeacht welk merk .
Je moet toch hitte hebben in zo'n ketel en verrek dat kan in allemaal .
De een gaat wat makkelijker omhoog dan de ander ( hmmm wat schrijf ik nu weer :ROFLMAO: ).
Maar het is niet de bedoeling dat je om de haverklap die deksel omhoog doet .
Neee hoor , gewoon doorgaan waar je mee bezig bent.
 
Ik zat destijds met hetzelfde. Wist niet of ik het veel ging doen of niet en voor de KJC1 gekozen ipv de 2. Er komt sowizo een 2de, en dacht dan de KJC2 te nemen. Maar op zich zie ik er niet meer direct de meerwaarde van in, waardoor ik de KJC1 gewoon hou.

Ik dacht wel dat alle afmetingen hetzelfde zouden zijn. Maar blijkbaar is de uitsparing dan toch anders. Wel vervelend.

Die KJC2 gaat je niet echt 'veel' meer vreugde brengen, maar wel een legere portemonnee :ROFLMAO: Zoals hier al gezegd, kan je alles eraan vervangen, behalve het scharnier.

Heb hier ff zitten kijken. Alles te vinden, behalve dat speciale scharnier
 
Ik sluit me aan bij al het bovenstaande of je moet een onuitputtelijke bron van geld hebben;). Dan heb ik trouwens ook nog wel een idee hoor :ROFLMOA: :ROFLMAO:
 
Als je wat langer bent kan je de Q ook wat hoger zetten. Het scharnier zit dan boven het blad. Als je dan de uitsparing zo neemt dat de grootste Q erin past is je blad "future proof"
Of je huidige Q goed genoeg is weet ik niet want ik heb nu nog een ander type.
 
Ik zou voor een nieuwe Q gaan, KJ II of III of een Big Joe of een BGE L / XL.
Enige denkfout die je maakt is de Masterbuild weg doen, die moet je er gewoon bij houden :D:D
 
Ik zou voor een nieuwe Q gaan, KJ II of III of een Big Joe of een BGE L / XL.
Enige denkfout die je maakt is de Masterbuild weg doen, die moet je er gewoon bij houden :D:D
:ROFLMAO:. Ik geloof niet dat ik vrouwlief zo snel ga overtuigen. Maar dank allen voor het advies en volg het advies van de meesten op. Ik houd mijn MB. Het zou idd wel erg veel geld bijleggen zijn voor alleen een scharnier en een aslade.
 
:ROFLMAO:. Ik geloof niet dat ik vrouwlief zo snel ga overtuigen. Maar dank allen voor het advies en volg het advies van de meesten op. Ik houd mijn MB. Het zou idd wel erg veel geld bijleggen zijn voor alleen een scharnier en een aslade.
Goede keuze. De MB is een kamado waarmee je nog flink wat jaren vooruit kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan