BasBQ
Beef en Steak

Marineren met een foodsaver

mkorpershoek

Vuurmaker
Berichten
66
Na een korte overweging :) toch ook maar een foodsaver gekocht. Ben nog even een beetje aan het uit vissen wat ik er mee kan doen. Vraag waar ik nu mee zit is kan ik ook in een zak vlees marineren en hoe doe ik dat ?
 
Ja, dat kan en doe ik ook wel eens.
Grote zak nemen, vullen met het vlees, kip, vis
Marinade erbij
(of natuurlijk eerst alles netjes marineren en vervolgens in die flinke vacuumzak plaatsen)
Vacuumzak naar beneden laten hangen, machine starten en zodra de marinade naar boven gezogen/geduwd wordt op de sealknop drukken.
Wat ik ook wel eens doe is een opgerold stukje keukenpapier in de zak (zorgen dat het aan beide kanten goed aansluit) net onder de sealnaad plaatsen.
Als de marinade dan naar de sealnaad gezogen/geduwd wordt werkt het keukenpapier als barri?re en heb je wat meer tijd om de seal te maken voor de machine de marinade "tussen" de sealvlakken zuigt.

Succes!
 
H? Rene dank voor je snelle reactie. Ik zag bij foodsaver ook speciale liquid Bags die aan de bovenkant ook een soort tissue hebben. Ik ga het proberen
 
Dat tissue....dat maak ik dus ook....
Foodsaver heeft ook van die mooie vacuum-marineer bakken, dat werkt ook goed en dan loop je ook geen kans op "morsen".

Succes
 
Ik gebruik zo'n bak om een voorraad van Nosmo's secret rib rub te bewaren maar ik kan me heel goed voorstellen dat het marineren in zo'n bak erg gemakkelijk gaat!
 
Terug
Bovenaan Onderaan