BasBQ
Beef en Steak

maidenrun WSM als vrienden komen eten

 
 
 

maroc

Gemarineerd
Berichten
1.546
wat doe je als je hebt afgesproken om spareribs te eten met je vrienden en je hebt net je WSM in huis? juist dan probeer je de WSM even uit.

de opstelling!












dit zegt meer dan genoeg


uientaartje van mike als probeersel. (errug lekkah)


aardappeltjes!



bij het dessert ben ik ge?nspireerd door de spinazie brietaartjes van noskos, al maak ik hier gebruik van appels en peren




lekker met vanille ijs, vanille vla (bij gebrek aan saus) en slagroom



wat vonden we er nu van.
de ribben heb ik gemaakt volgens de  3-1-1 methode
de ribbels waren echt subliem, mijn vrouw vond deze de beste tot nu toe.
ik kan alleen bedenken dat dit kwam door de betere regulering van de temperatuur.

alleen na het inpakken kwam de temperatuur niet onder de 130 graden
ik heb eerlijk gezegd geen idee waar dit door kwam, zowel voor als na het inpakken zat ik steeds mooi rond de 110 graden

er zal nog wat ervaring opgebouwd moeten worden want de WSM reageert anders dan de OTP maar ik weet zeker dat dit goed komt :D

 
Uitslover... :)) Mooi resultaat voor een maidenrun! Nagerecht gaat bij mij op de todo.
Ik denk dat de vrienden er volgende week weer zijn....
 
Ceriel zei:
Uitslover... :)) Mooi resultaat voor een maidenrun! Nagerecht gaat bij mij op de todo.
Ik denk dat de vrienden er volgende week weer zijn....

Lol :D
 
Mooie sessie!! :D
 
Dat is een mooie maiden run en je zult je WSM spoedig kennen als je broekzak!
Is het op de foto een beetje vertekend, maar het lijkt dat de meest rechtse baby back rib een stuk donkerder is dan de rest?
 
Hele mooie maidenrun Marco, lekkere ribs he  :D
 
RedFox zei:
Dat is een mooie maiden run en je zult je WSM spoedig kennen als je broekzak!
Is het op de foto een beetje vertekend, maar het lijkt dat de meest rechtse baby back rib een stuk donkerder is dan de rest?

Klopt, hij was idd iets donkerder dan de rest maar op de foto lijkt hij wel zwart. Dit was niet het geval  ;)
 
prachtige maiden run, ziet er allemaal heel erg lekker uit
 
Lekker hoor! De Q gelijk goed ingewerkt!
 
Mooie eerste WSM run......ziet er prima uit!

Bij het inpakken heb je wss het deksel er wel even af gehad waardoor je vuur toch een zuurstof boost krijgt. En aangezien deze WSM nog maagdelijk schoon was heb je nog teveel valse lucht, waardoor je temp niet snel naar beneden zal gaan als het deksel weer dicht is en je de ventilatie knijpt.
Dus snel vaker gebruiken zodat de binnenkant lekker vies wordt ;)
 
jij hebt vrienden gemaakt ;)
 
Ribs zien er gewoonweg geweldig uit! heb meteen weer trek :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan