BasBQ
Beef en Steak

Maidenrun WGA met Fast&Furious Ribs

 
 

DMM

Stoker
Berichten
340
Vandaag toch maar snel de WGA getest die ik laatst had gekocht en er aan wennen..

Maar helaas, weinig tijd vandaag en dan wil je toch ribs van de Q ... cheat-tijd ! (ooo, scheldwoord!)
Simpele naturel ribs gekocht bij de nettorama (minder vlees op het bot dus sneller klaar), vliesje eraf,  voorgekookt in appelsap , drooggedept en daarna ingesmeerd met rub volgens recept van de BBqpitboys (no piccie helaas).

WP_20150615_008_zpsceb8s2i6.jpg

Nieuwe harem toevoeging klaargezet voor indirect. gewoon ff testen of dit zo werkt.

WP_20150615_010_zpsg3meycaz.jpg

Beetje spelen tot ik stabiel 150 C op de klok kreeg.

WP_20150615_009_zpszvufvuuk.jpg

Klein bbqtje dus klein startertje.. Ribbies erin (natuurlijk vergeten foto te maken).

WP_20150615_012_zpsi8zbmlol.jpg

Na een uurtje ruikt het lekker en ziet het er al goed uit. We gaan smeren met ....

WP_20150615_006_zpsh7umuqth.jpg

...deze heeul lekkere saus (vinden wij)  :D

WP_20150615_013_zps7rwdhs7q.jpg


Na =/- 2 uurtjes is het resultaat daar ! Ruikt i.i.g. goed !

Wij vonden het best geslaagd voor zulke snelle ribben, hoewel de voorkeur toch echt gaat naar low&slow.
De bite was goed, vielen niet van het bot maar wel juicy.

nb: Die WGA heerst voor zo'n kleine donder. Indirect gaat prima zo en is vrij makkelijk onder de knie te krijgen met al die luchtgaten.
Gaan we nog heel wat plezier van beleven op vakantie dit jaar !  :D




 
WGA is gewoon een alles kunner  :)
 
Las ik daar nou "Voorgekookt" ?
 
Lekker hoor. Ziet er goed uit
 
Ren? zei:
Las ik daar nou "Voorgekookt" ?

ik las het ook, weet nog goed dat ik dat vroeg toen.. en zie mij nu ;-) nee grapje .. maar het is wel een snelle oplossing voor de lekkere trek.. en de foto's maken mij hongerig.. dus ik zeg geslaagd! .... OP EEEN PUNT NA..... *echo*....      ik was niet uitgenodigd.... jammer... jammer ;-)



nee maar het ziet er goed uit hoor! Hoop dat ze gesmaakt hebben ook maar dat lijkt mij een overbodige vraag?
 
Boyke zei:
nee maar het ziet er goed uit hoor! Hoop dat ze gesmaakt hebben ook maar dat lijkt mij een overbodige vraag?

thx :) ja ze waren erg lekker maar zoals ik al aangaf...er gaat niks boven de low&slow ribs met rook ;)
Geeft toch meer diepgang en lagen smaak aan de ribbels. Maar voor de snelle trek en weinig tijd was dit een prima optie en ga ik dit zeker weer doen als de omstandigheden zo zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan