BasBQ
Beef en Steak

Maidenrun SJ met Paardelende

 
 
 
 
 

MarBQ

Gerijpt
Berichten
3.192
Vandaag voor het eerst de SJ gebruikt in combinatie met paardelende.
De paardelende ook voor de eerste X en man!!!!! Dit is lekker!!!!

DSC02942_zpsb1d19221.jpg


DSC02952_zpse3794f69.jpg


DSC02950_zps83f6c869.jpg


DSC02951_zps2bc8a339.jpg


DSC02953_zps5063feac.jpg


Dit Paardenvlees is heerlijk mals!! Ik betaalde voor 685 gram 8,74 euro!!
Ik heb gelukkig nog een groot stuk over dus morgen weer smullen!! =P~

Greetz Marco
 
Yummie.....ziet er lekker uit! :p

Heb ook nog een stuk paardenhaasbiefstuk van de lende liggen van bijna 800gr. welke ik gisteren in de aanbieding heb gehaald (?6,98 per 500gr). Is idd super lekker vlees en is bij mij echt een blijvertje.
 
ziet er heel goed uit
 
Het ziet er mooi uit maar paardenvlees lust ik niet.
 
Lust je het echt niet of is dat meer iets in het koppie van geen paardenvlees willen eten?

Dat laatste is een keuze en kan ik begrijpen. Maar qua smaak is er m.i. geen verschil met een goed stukkie rund. En het bewijs daarvoor is geleverd door dat steakrestaurant in Amsterdam, waar ze al tig jaar paardenvlees serveren en waarvan iedereen dacht dat het rund was.

Ik durf iedereen blind een stukje rund en paardenvlees te geven en ik weet zeker dat er niemand in mijn familie/vrienden/kennissenkring is die dat verschil er uit zal halen.
 
Danny +1 :D
 
Ik ben redelijk opgegroeid met paardenvlees en heb het altijd heerlijk gevonden.
Vaak is de smaak van paardenvlees iets zoeter als die van rund, tenminste....in mijn beleving.
 
DanBras zei:
Lust je het echt niet of is dat meer iets in het koppie van geen paardenvlees willen eten?

Dat laatste is een keuze en kan ik begrijpen. Maar qua smaak is er m.i. geen verschil met een goed stukkie rund. En het bewijs daarvoor is geleverd door dat steakrestaurant in Amsterdam, waar ze al tig jaar paardenvlees serveren en waarvan iedereen dacht dat het rund was.

Ik durf iedereen blind een stukje rund en paardenvlees te geven en ik weet zeker dat er niemand in mijn familie/vrienden/kennissenkring is die dat verschil er uit zal halen.

Wij hebben een paar jaar geleden ook paardebiefstuk gekocht, in Rijswijk, daar zit nog een slager die het heeft. Maar we vonden het allebei echt niet lekker. Een soort ijzersmaak zat eraan, die ons niet beviel, en waardoor we het heel snel tegen aten. Waar heb jij je paard vandaan? ( ik geef niet zomaar op).
 
Dominique zei:
DanBras zei:
Lust je het echt niet of is dat meer iets in het koppie van geen paardenvlees willen eten?

Dat laatste is een keuze en kan ik begrijpen. Maar qua smaak is er m.i. geen verschil met een goed stukkie rund. En het bewijs daarvoor is geleverd door dat steakrestaurant in Amsterdam, waar ze al tig jaar paardenvlees serveren en waarvan iedereen dacht dat het rund was.

Ik durf iedereen blind een stukje rund en paardenvlees te geven en ik weet zeker dat er niemand in mijn familie/vrienden/kennissenkring is die dat verschil er uit zal halen.

Wij hebben een paar jaar geleden ook paardebiefstuk gekocht, in Rijswijk, daar zit nog een slager die het heeft. Maar we vonden het allebei echt niet lekker. Een soort ijzersmaak zat eraan, die ons niet beviel, en waardoor we het heel snel tegen aten. Waar heb jij je paard vandaan? ( ik geef niet zomaar op).



Hey Dominique, Ik koop het bij een slager in Ridderkerk.
Die ijzersmaak kan ik echt niet terug vinden in dit zeer mals stukje vlees!! Meer het zoete.
Wij vinden het iig heerlijk!! :D
 
Ik haal het bij de slager in Hoogvliet, Grootslagerij Rijnmond. Deze heeft het voor zover ik weet standaard in het assortiment. Je kan het aan ??n stuk (meestal tussen de 800gr-1.2kg) of al gesneden krijgen. Mijn voorkeur heeft uiteraard aan ??n stuk.

Die slager in Rijswijk ken ik ook en daar heb ik een keer paardenhaas gehaald. Is wel weer een stukje duurder maar was ook super lekker. Deed in mijn beleving niet onder voor ossenhaas maar dan voor een fractie van de prijs.

Ik wil nu niet claimen dat we regelmatig paard eten, maar een metaalsmaak hebben we nog nooit gehad. Ik heb hier twee kleine piranhas die een grijns van oor tot oor krijgen wanneer ze horen dat er paard op het menu staat en als eten (ongeacht wat het is) een raar smaakje heeft dan hebben die (soms helaas) nog niet de beleefdheid dat voor zichzelf te houden ;)
 
Ik heb het jarenlang in huis gehaald en zelf nog nooit gegeten. Mijn katten hadden voedsel allergie en hebben een behoorlijke tijd paardenvlees gegeten. Ze krijgen inmiddels ander voer, wat een wat mindere aanslag op mijn portemenee oplevert. Maar kortom ik moest zelf maar eens een stukkie paardenvlees gaan halen voor mezelf.
 
Ik lees het al, we gaan het dus gewoon nogmaals proberen. Het is naar, maar het moet maar ;)
 
Hahahaha, het moet maar....., hahahahahaha
 
Voor sommige mensen blijft het dan blijkbaar toch "paardenellende"  :)
 
Hmmmmm Peerd, dat staat al een hele tijd op mijn lijstje maar het komt er maar niet van. Onze lokale slagers hebben het niet, dus moet ik er echt naar op zoek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan