BasBQ
Beef en Steak

Maiden run Weber Q320

 
 
 
 

A3aan84

Pitmaster
Berichten
526
Nadat mijn bbq virus is overgeslagen naar m'n schoonmoeder. Heeft m'n schoonvader een bbq gehad voor z'n verjaardag. We eten daar vaak op zondag en nu bleek het ook nog eens mooi weer te worden. Dus werd er aan mij gevraagd of ik iets wilde bbqen. Mooie gelegenheid voor de varkenslende van steven & me van afgelopen maand.

Foto-RF8HZ8FK-D.jpg


Ik vind het een mooie bbq, groote roosters, handige tafeltjes, een plaat voor eieren  ed., goed heet en snel op temp.

Ik vind het alleen jammer dat je je rooksnipper niet makkelijk op een brander kan leggen. Ik had ze nu op het rooster gelegd maar ze deden bijna niks.

Om meer indirecte kook ruimte te krijgen heb ik het onderste stuk van de ring in de folie gepakt. Nadat ik de aardappeltje eraf heb gehaald heb ik het vlees naar het midden geschoven en is helaas het draad van m'n thermometer boven de vlam komen te liggen. Waardoor deze kapot is gebrand.

Ik vraag me alleen af dat wanneer je deze q indirect gebruikt zoals weber dat aangeeft (in het midden met alleen de ring aan) dan ligt de draad van de thermometer toch altijd boven de vlam? Ik had een CDN die toch tot 200 graden kan. Of zijn er thermometers die dit aan kunnen? 

Iemand tips?
 
Extra aluminiumfolie om de draad, helpt misschien
 
lekker maaltje geworden, jammer van je probe
 
Mooie maaltijd, ik zou nooit een draad recht boven de vlammen leggen met name niet langere tijd. Er zit toch uiteindelijk twee draden erin met isolatie er tussen, die dat meestal niet fijn vinden (hoge temperatuur).
 
Je precies. Maar als je dus de q320 indirect gaat gebruiken volgens de manier die weber adviseert moet het draad dus over de vlammen.  ( door de vuurring die helemaal rond loopt )  of heb ik iets over het hoofd gezien. Ga iig folie gebruiken de volgende keer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan