BasBQ
Beef en Steak

Maiden run met Hertensukade

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Afgelopen week zag ik bij de makro Hertensukade liggen. En voordat ik het wist lag het in mijn karretje. Onder het mom sukade is sukade dacht ik dat het wel op de Q klaar gemaakt kon worden. Via het recepten draadje gevraagd of iemand er ervaring mee heeft, maar helaas.....
Vanochtend sukade maar eens onderhanden genomen, de zeen er tussen uitgehaald (werkt het zelfde als met rundvlees sukade, Hert is echter iets kleiner stukje vlees). Daar mijn vrouw geen cola en ketjap mag, besloten om de sukade in perendiksap en sparood te marineren.



Ook werd vandaag mijn nieuwe Weber Summit 470e gebracht. daar kon het Hert mooi op klaar gemaakt worden.



Na het verwijderen van de beschermfolie mijn nieuwe aanwinst aangestoken. Alle 4 de branders op vol vermogen, beetje rookhout in de speciale rookhout houder en de extra searbrander aangezet. Binnen korte tijd was de temperatuur al boven de 330 C uitgekomen. De flavoriserbars waren roodgloeiend.




Ondertussen de Sukade droog gemaakt, voorzien van een beetje Keltisch Zout (erg lekker zout!!) en  olijfolie.
Deksel open, vlees erop en schroeien maar. Na 2 minuten vlees omgekeerd, na weer een minuut weer en toen voelde het al goed aan. Vlees in de alufolie 10 minuten laten rusten



Tijdens het rusten 3 kropjes little gem op de q gelegd



Na 10 minuten vlees gaan tranceren. En snel een stukje geproefd........ Wat kan je toch blij worden van een lekker stukje vlees... maar dit is echt HEEEEEEEEEEEEEEL erg lekker. Lekkere wild smaak, klein zoet accent van de peer en heerlijk mals.



Stukje mozzarella op gegrilde little gem gelegd, druppel perendiksap en lekkere olijfolie er op, zilvervlies rijst erbij (met vleessap vermengd!) en aanvallen maar.



Vrouw en zoon (13) vonden het heerlijk. Morgen snel naar de Makro om nog een paar sukades te halen.  B-)
Een mooiere maiden run had ik me niet voor kunnen stellen.  :D
 
Dapperheid beloond dus... goed hoor!
 
Mooi vlees en congrats met je nieuwe Q!! :D
 
dat ziet er heerlijk en mooi uit
 
Mooie maiden run. Lijkt me heerlijk. Vlees ziet er ook puik uit!
 
Altijd mooi om te zien dat iets ook goed gaat zoals je het eventueel voor ogen hebt.

Job well done  =D> =D>
 
Mooie run, geweldig resultaat!
 
Hertensukade is NU (20-11-2014) bij de Makro in de aanbieding. Ik heb alvast een paar Sukades gekocht  :D.
En ik heb ook een wildzwijnsukade meegenomen, zodra die op de Q gaat zal ik daar een verslag van doen.

 
Mooie maiden run.
Die Summit is in goede handen zo te zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan