BasBQ
Beef en Steak

Maiden run BCC

 

Mr. T

Tondelzoeker
Berichten
21
Sinds het arriveren van de Masterbuilt kamado hebben we alleen kunnen genieten van de buitenkant. Vandaag voor het eerst de binnenkant gebruikt.

Gisteren de kip al ingesmeerd met een mix van olijfolie, peper, zout, chillivlokken, paprikapoeder, knoflookpoeder, uienpoeder en suiker.

Om de Q te leren kennen heb ik de kolenmand vol gegooid en aangestoken. Langzaam aan met de temp gestoeid en op een gegeven moment, toen ik dat dat ik hem wel ergens stabiel had de deflectorplate erop gelegd. Pfoe, de temp schoot omlaag. Weer terug gestoeid om de Q op 160° te krijgen. Was met 20 min wel gelukt.

Toen de kip op het bierblik gezet en de Q in. Meater erin en gaan! We hadden familie over en toen bleek dat de kip tijdtechnisch gezien veel te snel klaar zou zijn. Opnieuw stoeien met de schuiven en de familie maar uitgenodigd om te blijven eten.

Kippie leek aan de buitenkant iets te licht dus nog even volle bak op de Q gehad voor wat bruinere tint.

Resultaat was top! Supermals, heerlijk zacht en top qua smaak. Nou weet ik dat het lastig is om een BCC te vernaggelen, maar voor een eerste run op de kamado en een first time BCC ben ik zeeeeeer tevreden!
265956b89137e5243d95fec124853d3c.jpg
b477b1b8d6c020f103986005b81f032e.jpg
65e384aac2b7bfd0417d7a3ddc25aa8a.jpg
292b4f87ea8b7222f5a19e3f97285067.jpg


To BBQ or not to BBQ is no question at all..
 
Beer can chicken is toch wel een ideale eerste run. Heerlijk!

Ook erg fijn zo’n meater, ik gebruik hem zelf ook. Maar, zeker met zo’n hele kip, zorg dat je ook met een kernthermometer ook andere delen controleert op de juiste kerntemperatuur. Sommige delen van de kip moeten soms wat langer.

Fijn dat het zo goed bevallen is👌🏼 Krijg zelf ook weer zin in BCC
 
Mooie eerste run. welkom bij de Tokkies.
 
Heerlijk om met een kip te proberen! De volgende keer de deflectorplate er gelijk op leggen. Anders meet je eerst een directe warmte en daarna wat hij indirect is! Het kan alleen maar mooier worden! Goed bezig! Gefeliciteerd met je 🐔
 
Kippetje van de bbq Is altijd lekker
Lekker hoor
 
Gefeliciteerd met je tokkie!
 
Heerlijk en gefeliciteerd met je tokkie! En zoals @boers101 zegt volgende keer direct de deflector mee laten opwarmen dan hoef je niet 2 keer naar de gewenste temperatuur te gaan. En tweede tip: misschien een lekbak onder de kip plaatsen, zodat niet alles je bbq in loopt.

Veel plezier nog met alles wat je gaat maken! Het is een top apparaat 👌🏼
 
Heerlijk en gefeliciteerd met je tokkie! En zoals @boers101 zegt volgende keer direct de deflector mee laten opwarmen dan hoef je niet 2 keer naar de gewenste temperatuur te gaan. En tweede tip: misschien een lekbak onder de kip plaatsen, zodat niet alles je bbq in loopt.

Veel plezier nog met alles wat je gaat maken! Het is een top apparaat
Thanks en inderdaad! Deflector direct erin. Aan de andere kant wilde ik voor de eerste keer echt even kijken naar wat het vuur/de kolen deed(en).

Met mijn Weber heb ik altijd best wel veel lopen bijstellen gedurende het Qen. Was hier amper nodig. Merkte dat ik soms gewoon 5 min aan het kijken was naar hoe de temp op liep...

Vandaag gaan we het dunnetjes over doen met dubbele kip!

Daarna is het de beurt aan een picanha of PP. Rustig inwerken dat ding.

To BBQ or not to BBQ is no question at all..
 
Mooie eerste run. Ik sluit mij volledig aan bij alle bovenstaande tips. Check even of je bij de Makro het RVS dienblad van 38 cm (uit mijn hoofd) kan vinden. Deze gebruik ik als lekbak en dat werkt ideaal.
 
Netjes hoor die bbq en mooie run met de BCC!
Gefeliciteerd met je tokkie!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Mooi kippie gemaakt, familie zal nog wel vaker langs gaan komen.

Ik stook eerst de Q op zodat het houtskool goed brand en dan de deflectorplate erop en laat’m effe opwarmen dan. Hou hier dan rekening mee
 
Lekker chicky hoor. Fijne eerste run op je nieuwe Q. Dat doe je goed. Moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je tokkie.
 
Gefeliciteerd met je Chickie!
 
Dit is gewoon geluk op een blikkie, top toch, van harte met tok
 
Terug
Bovenaan Onderaan