BasBQ
Beef en Steak

Luie pulled pork

 

drdre67

Stoker
Berichten
303
Eigenlijk wilde ik vrijdagnacht starten met het maken van een voorraadje pulled pork ,dus buttje van 3,5kg in de rub gezet.
Weet even niet welke rub want ik een potje gepakt wat er stond en lekker rook (moet toch eens opschrijven wat ik in die potjes doe ).
Helaas gooide de broodheer roet in het eten en moest er gewerkt worden.
Dus dan maar ff opschuiven met de planning.
Zaterdag uurtje of 23:30 de keg gevuld met paar kilo ecobrasa als rookhout een mix van  beuken en pruim.
Fik er in en rond 00:15 de butt erop.
Nog even gewacht tot de boel stabiel bleef  op 110 graden ,paar biertjes gepakt,nog stiekem een paar keer geroken  (man man man wat ruikt dat toch lekker ).
Met alle vertrouwen bedje in gedoken.
Vanmorgen rond 10:00 wakker en gelijk ff checken op de chinese draadloze thermometer  (hij doet het nog steeds :D).
Kerntemperatuur was ondertussen 75 graden, de tuin in en weer even snuffelen.
Het gaat nog steeds lekker, dome op 110 graden.
Ik ga er niets aan doen, geen spray/mop,niet inpakken  gewoon vlees en op het broodje straks wat saus. (Verklaring van de topic titel )
Nu (12:00) staat de kern op 83 graden dus nog even wachten.













Nu nog even rusten en eind van de middag pullen .




Ready ,set,GO....



Best wel genoeg voor vanavond met z'n 3en.



Test panel deel 1



Test panel deel 2



En hier doen we het voor.



Zo weinig briketten gebruikt met een 15 uur run :D


 
structor zei:
Goed gelukt hoor, ik ben wel nieuwsgierig waarom je ecobrassa's in je KEG gebruikt, stook je die niet gewoon niet als een keramische Q?
Na heel veel trial and error kan ik met ecobrasa de temperatuur het beste beheersen. (Wel met veel beleid op temperatuur brengen)
Met deze sessie niet meer versteld nadat de doeltemperatuur bereikt was.
Ook hoef ik me geen zorgen te maken over de puntbelasting die briketten zouden geven in een keramische Q.
De stalen vuurschaal neemt geen stofjes/smaak/geur op dus ook dat is geen probleem.
Bijkomend voordeel is geen/nauwelijks smaak van houtskool aan de gerechten komt (natuurlijk voeg ik wel rookhout toe maar dan wel precies de smaak die ik wil).
Met de ecobrasa kan ik de keg op alle temperaturen tussen 100 en 320 graden stabiel houden.
Met houtskool zou dit nog hoger kunnen maar daar zie ik, tot nu toe ,geen noodzaak voor.
 
mooie run hoor. ziet er lekker uit.
aan de foto's te zien heb je weinig kritiek gehad van de jury  ;)
 
Ziet er lekker uit, de volgende keer wil ik ook wel jureren  B-) :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan