BasBQ
Beef en Steak

Luchttoevoer en schoorsteen UDS

meinonA

Stoker
Berichten
271
Ik ben opzoek naar een schoorsteen en een lucht toevoer voor een UDS.
Omdat ik er een Smobot temperature controller op ga zetten ben ik gebonden aan een schoorsteenmaat van 5,5 of 6 inch. (Of een vergelijkbare maat met een verloop naar imperial)
Ik ga ook een Kamado joe Slowroller gebruiken.
Wat denken jullie, kan ik beter een pijp op het deksel maken of aan de zijkant? Kan een schoorsteen aan de zijkant een negatief effect hebben op een Slowroller omdat de lucht niet recht boven de slowroller wordt aangezogen?

En wat zouden jullie gebruiken voor de luchttoevoer. Ik heb vandaag gekeken naar kraankoppelingen, maar ik denk dat dit niet de goedkoopste/beste oplossing is. Het mag uiteraard best wat kosten, maar het moet niet te gek worden.

Hebben jullie ideeën hierover?
Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Interessante keuze om de temperatuur te regelen dmv smoren. Het kan natuurlijk heel goed. Belangrijk is dat je de natuurlijk "trek" dan goed regelt. Met een ventilator hoef je daar wat minder rekening mee te houden. Ik ben benieuwd naar je resultaten.

De temp in een UDS regel je meestal via de toevoer. Als jij gaat regelen middels het de luchtafvoer dan zou ik toevoer net zo groot, zo niet iets groter maken dan je afvoer. Maak een schuif of vlinderklep. Zo gepiept.

Voor de natuurlijk "trek" is een klein schoorsteentje denk ik een goed idee. Voor de handigheid zou ik die niet op de deksel zetten.

Suc6!
 
Terug
Bovenaan Onderaan