BasBQ
Beef en Steak

Lomo al Trapo

 
 

knubbe

Stoker
Berichten
440
Tja, eerlijk is eerlijk, dit wordt een beetje valsspelen..
Ik ken de regels en weet dat er een foto van de maaltijd op Q bij moet zitten.. Echter heb ik 2 foto’s gemaakt maar zonder resultaat, helemaal zwart dus ;( Gelukkig wel nog van de gloeiende kolen ;)

Vandaag bezoek. Goede haas gekocht van 2.2kg. Lomo al Trapo, koe in een doekje. Ben zelf geen wijndrinker dus the next best thing uit een kerstpakket :) Verder zout, kruiden en eigenlijk niet veel meer..

Op de tafel verder nog zelfgemaakte appelcompote, salade, frietjes en mozarella/tomaat.
Al met al, een hele smakelijke bereiding en ook een hele leuke!

44D0C469-6167-42E3-8793-481C21197A4E.jpeg
918BBC34-1F93-484C-AEDD-DFB44B554FBC.jpeg
CC215EA9-A235-4230-ACCA-1AFE4B24BDD3.jpeg
958B0778-E767-4A19-B0F6-747F55EEC1D6.jpeg
3A8F7E85-12A4-48DE-9D00-9DD5A0843662.jpeg
C971AA9B-E23A-4B2E-AD54-95065262BF94.jpeg
5E40B76A-0D21-4AB4-8173-7F2742B4DF75.jpeg
32C1BE59-3DE0-44B2-A802-EFEB82D941B2.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Wat een gave bereiding, doek blijft er dus gewoon omzitten. Geinig zeg

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Knap hoor. Dit werd de eerste keer bij mij helemaal niks. Gelukkig wel een mooie smaak, maar bij lange na niet zoals bedoeld bereid. Waarschijnlijk niet goed geknoopt en kolen niet heet genoeg. Bij het draaien van het vlees trok ik alle houtskool mee omhoog. Jou niet overkomen?
 
Knap hoor. Dit werd de eerste keer bij mij helemaal niks. Gelukkig wel een mooie smaak, maar bij lange na niet zoals bedoeld bereid. Waarschijnlijk niet goed geknoopt en kolen niet heet genoeg. Bij het draaien van het vlees trok ik alle houtskool mee omhoog. Jou niet overkomen?
Er bleven wel wat kooltjes hangen maar dat is volgens mij normaal. Even eraf kloppen en omdraaien.

Verder bleef het goed zitten. Bij het eruit halen brokkelde er stukken los. Maar dik tevreden. Hele leuke bereiding en eigenlijk ook super makkelijk.

Had voor het eerst eucalyptus houtskool, goed te ruiken rondom de Q.
 
Er bleven wel wat kooltjes hangen maar dat is volgens mij normaal. Even eraf kloppen en omdraaien.

Verder bleef het goed zitten. Bij het eruit halen brokkelde er stukken los. Maar dik tevreden. Hele leuke bereiding en eigenlijk ook super makkelijk.

Had voor het eerst eucalyptus houtskool, goed te ruiken rondom de Q.

Gaaf om deze bereiding weer een keer te zien. Over jouw houtskool gesproken, waar heb je deze vandaan? En was de geur echt zo uitgesproken?
Ik heb laatst twee dozen gehaald maar nog niet gebruikt...
 
Gaaf om deze bereiding weer een keer te zien. Over jouw houtskool gesproken, waar heb je deze vandaan? En was de geur echt zo uitgesproken?
Ik heb laatst twee dozen gehaald maar nog niet gebruikt...
Bij houtskool.nl, altijd heel tevreden over. Haal ik ook mn braaihout.
op de site staat dat het geurloos is :) Maar ik dacht toch zeker iets lekker te ruiken, wat naar mijn idee niet het vlees was..
 
Bij houtskool.nl, altijd heel tevreden over. Haal ik ook mn braaihout.
op de site staat dat het geurloos is :) Maar ik dacht toch zeker iets lekker te ruiken, wat naar mijn idee niet het vlees was..
Daar heb ik het ook vandaan en las ook dat het geurloos zou zijn haha. Vanmiddag de MB even schoonmaken en de volgende run op Eucalyptus stoken :)
 
Schitterend.
Ik geloof best wel dattie op de kolen heeft gelegen. Dit lukt je niet in een pan
 
Ook al eens gemaakt, lekker hoor.

Kolen zien er goed uit, doek ziet er goed uit, zal er vast ongelegen hebben.
 
Schitterend.
Ik geloof best wel dattie op de kolen heeft gelegen. Dit lukt je niet in een pan

Inderdaad Rick, daarom ga ik deze niet verplaatsen naar de asbak, mooie uitvoering en garing.
Dit is nu precies zo'n situatie waarbij de volgende uitspraak geldt: Uitzonderingen bevestigen de regel.
 
Gave manier van bereiden lomo al trapo, goed gedaan man!
Zelf nog nooit gedaan, wil ik nog wel een keer doen, staat op het lijstje net als de caveman bereiding
 
Terug
Bovenaan Onderaan