BasBQ
Beef en Steak

Loaded Potato Skins.

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Loaded Potato Skins

LoadedPotatoSkins-6.jpg


Ingredi?nten: (4 stuks)

2 grote aardappelen met een dunne eetbare schil.
2 dikke plakken gerookte bacon.
150 gr van je favoriete geraspte kaas of een mix van verschillende kaas soorten.
125 gr cr?me fra?che.
boter
bieslook
zout en peper

voor de garnering eventueel wat lente ui.

Bereiding:

Steek je Q aan en warm hem op tot ongeveer 150C.

Meng de cr?me fra?che met de fijngesneden bieslook en wat peper en zout naar smaak, zet dit dan in de koelkast totdat de piepers klaar zijn. Zo kan de smaak zich een beetje ontwikkelen.

Boen de aardappels goed schoon en rol ze terwijl ze nog goed nat zijn in aluminium folie. Leg de ze daarna een uur tussen niet al te hete briketten of aan de rand van je Q op het kolenrooster. Draai ze eventueel halverwege even om.
LoadedPotatoSkins-1.jpg


Grill ondertussen de plakken bacon krokant.
LoadedPotatoSkins-2.jpg


Als na een uur de aardappels gaar zijn, kunnen ze gehalveerd en uitgehold worden, doe dit zo voorzichtig mogelijk want hoe beter je ze uitholt, hoe kwetsbaarder ze worden. Smeer de binnen- en buitenkant in met boter en leg de aardappels onderste boven op de grill om de binnenkant een beetje steviger te krijgen. Na vijf minuten kunnen ze weer omgedraaid worden
LoadedPotatoSkins-3.jpg


Vul de holtes met een laagje kaas, een laagje bacon en dan nog een laagje kaas. Ik heb een mengsel gebruikt van mozzarella, parmezaanse kaas en geraspte oude kaas. De volgende keer gebruikt ik alleen mozzarella en parmezaan.
LoadedPotatoSkins-4.jpg


Grill de schillen nu boven medium vuur tot de kaas gesmolten en gekleurd is. Warm serveren met een flinke lepel cr?me fra?che en bestrooien met heel dun gesneden lente ui.
LoadedPotatoSkins-5.jpg
 
ziet er lekker uit Piet
 
Mooi gerecht en mooie repo Piet!
 
Wauw, dat ziet er super lekker uit!
 
Die zullen er best wel in gaan Piet! ;)
 
Bedankt voor het delen ziet er mooi uit.
 
Aardappels niet lekker????
Wie heeft dat ooit gezegd......
Zien er geweldig uit!
 
Lekkerrrrrr!
 
nu heb je genoeg complimenten van me gehad. dit is de derde fotoreportage in 5 minuten die ik zie van je!

maar weer prachtig!
 
Big-T zei:
nu heb je genoeg complimenten van me gehad. dit is de derde fotoreportage in 5 minuten die ik zie van je!

maar weer prachtig!

Sorry voor het ongemak. =))

Maar binnenkort moet ik weer op pad, en dan zal het weer wat rustiger worden op het forum ;)
 
wij zijn dit nu aan het maken, maar gebruik jij de aardappel niet die je eruit hebt geschept?
 
In dit recept wordt de uitgeschepte aardappelmassa niet meer gebruikt, maar je kunt het natuurlijk wel naar eigen inzicht voor iets anders gebruiken als je het zonde vindt om weg te gooien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan