BasBQ
Beef en Steak

liquid smoke

 
 
 

maroc

Gemarineerd
Berichten
1.546
Mensen ff een vraagje,
ik heb via via liquid smoke gekregen maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dit moet bewaren.
bij kamertemperatuur, in de koelkast of kan ik het zelfs misschien iinvriezen en het dan per portie ontdooien?

ik hoor graag van jullie
 
Ik heb het flesje gewoon tussen de kruiden staan, niet gekoeld o.i.d
 
Staat bij mij in de schuur, heb het nog nooit gebruikt
 
Kan zo snel geen bacterie bedenken die vlees lekker vindt en ook graag liquid smoke lust.
 
Ik wil wel graag weten hoe dit zit.
Ik heb 1 zo'n flesje en gebruik dat weleens als de vrouw aan het koken is en ik lust wel een klein rooksmaakje!!
Bij mij staat het flesje in de koelkast!!
Ik ben benieuwd hoe ik geslacht wordt hier?!?! 8)
 
Wij doen niet aan pek en veren, maar als je zaken op de BBQ maakt is liquid smoke niet nodig.
 
Liquid smoke kun je het beste bewaren in de vuilnisbak.
Want rooksmaak aanbrengen (dus roken) doet men met smeulend hout.
 
Ik heb ook een tweetal flesjes staan, mesquite en hickory.
Deze staan letterlijk al een aantal jaren ongekoeld in de kast. Heel soms gebruik ik deze, wanneer ik een saus niet op basis van een bestaande BBQ saus maar vanaf de grond af aan maak. Ik gebruik het zelf verder nooit in marinades voor vlees o.i.d, maar dus enkel voor sauzen.

Ik weet dat er op dit forum vaak veel mensen zijn die spontaan in een spasme schieten wanneer liquid smoke genoemd wordt, maar (en dit is volgens mij ook al eerder gezegd) als je een commerci?le BBQ saus koopt (SBR anyone?) dan zit daar vaak ook liquid smoke in.

Liquid smoke is ook gewoon geconcentreerde natuurlijke rook opgelost in water en niet een of ander chemisch goedje. Dus persoonlijk zie ik er niet zo veel probleem in om dit te gebruiken, wanneer de situatie of het recept daar om vraagt.
 
Thanx Dan!! ::)
 
Is gewoon zo houdbaar, staat al tijden hier zo in de kast. Gebruik het soms en daar schaam ik me niks voor...

Kom maar op met die pek ;)
 
Ik ben me er bewust van dat de meningen over liquid smoke uiteenlopen.  ???

Ik zal het ook zeker niet overal voor gebruiken maar het lijkt mij gewoon ook handig om het  te hebben en het af en toe te gebruiken voor mijn zelfgemaakte sausen. (ik schaam me daar dan ook niet voor)


Bedankt allemaal voor jullie antwoorden en feedback  8)
 
Op de website van Dennis staat een recept voor een BBQ-saus volgens een recept van Big Bob Gibson. Lijkt me toch niet ??n van de minste en ook hier wordt liquid smoke in gebruikt. Geen complex aan laten praten dus :)

http://www.bbq-nl.com/2010/04/memphis-style-championship-red-sauce.html
 
DanBras zei:
Op de website van Dennis staat een recept voor een BBQ-saus volgens een recept van Big Bob Gibson. Lijkt me toch niet ??n van de minste en ook hier wordt liquid smoke in gebruikt. Geen complex aan laten praten dus :)

http://www.bbq-nl.com/2010/04/memphis-style-championship-red-sauce.html

Een complex zeker niet, uiteindelijk moet ik er zelf achter staan ;)
het recept van dennis was voor mij ook de reden om te kijken hoe ik aan  liquid smoke  kon komen.
 
MarBQ zei:
Ik ben benieuwd hoe ik geslacht wordt hier?!?! 8)

Gewoon ritueel ;D
Maar omdat we gek zijn op vers vlees. Niet om het flesje ;)
 
@ Bert;

LOL!! ;) :p 8)
 
Ik sluit me aan bij de rest, in sauzen indien nodig prima te gebruiken.
Voorstel: als we Danny toch gaan slachten kan er dan Sate van gemaakt worden  ;D
 
Kan dat op de volgende meating, dan kan Bert mooi een demo kanibalistisch slachten geven.;)
 
Haha....sateh van mij maken?!
Ik dacht zelf dat ik voor het buikspek gebruikt zou worden, maar dat moet natuurlijk eerst veel te lang pekelen ;D
 
Niks mis met af en toe een drupje rook. En daarbij, je moet doen wat je lekker vind, jatochnietdan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan