BasBQ
Beef en Steak

Level up! OTP 47 -> OTP 57

 
 

Bobvt78

Kooltjesharker
Berichten
196
Eigenlijk heb ik al heel lang de still wens voor een nieuwe BBQ.
Huidige Weber OTP-47 is nu zo'n 8 jaar oud en heeft aardig wat kilometers op de teller ;)

Sinds een van mijn beste vrienden sindskort een nieuwe weber heeft met net die paar features die ik mis, kijk ik zo af en toe stilletjes naar wat nieuws.

Ik merk dat - zeker bij indirect grillen - ik soms toch wat ruimte tekort kom.
(als de hele vriendengroep weer 'ns spontaan een avondje komt aanwaaien is het zo af en toe toch wel schuiven met de burgers)

Gisteren liep ik in het lokale tuincentrum (waar ik ?cht voor een andere boodschap was!) toevallig tegen een superscherpe aanbieding voor een OTP-57cm aan. Halve prijs! Ik kon 'm niet laten staan. Dus bij deze, level up!

Lijkt overigens de wereld groter dan een 47, wow!
Nieuwe features;

- Thermometer in deksel (Yes!)
- Hitteschild om handvat deksel
- Handvaten grijs ipv wit
- Veel grotere aspan
- En natuurlijk 10cm meer grill-ruimte.

Zo blij als een kind  :D
Volgende klus: Buitenkeuken aanpassen, want daar past nu natuurlijk geen 57 in  ;)

De oude gaat naar familie, daar heb ik onlangs een WGA gejat voor vakantie, die ik in ruil voor een simpele nieuwe Q mocht houden.
Het gietijzeren grillrooster uit de 47cm gaat naar een goede vriend, die sindskort ook helemaal into BBQ is, goed besteed dus!

Hopelijk met een paar weekjes in gebruik nemen, zal wel weer even opnieuw leren worden.

IMG_20150815_WA0002.jpg
 
Bobvt78 zei:
Hopelijk met een paar weekjes in gebruik nemen, zal wel weer even opnieuw leren worden.

Ik kon je toch een heel eind volgen... maar hier ben je me kwijt...  :p
 
Ik zeg: meteen gebruiken. Ondertussen buitenkeuken aanpassen.
En zoveel opnieuw leren lijkt me niet hoor.
 
Sander72 zei:
Ik kon je toch een heel eind volgen... maar hier ben je me kwijt...  :p

:) Bedoelde gewoon even wennen aan de nieuwe Q.

Maar hij is nog steeds niet gebruikt  :p
Heb wat vrienden bij de brandweer die het niet zo zagen zitten op deze manier.
Dus meteen maar de boel aangepakt dit weekend;

Een nieuw blad, dit keer van steigerhout;

20150830_154834.jpg


20150830_154850.jpg


En na wat "creatief met gatenzaag en decoupeerzaag" kon de Q erin;

IMG_20150830_WA0012.jpg


Nog niet klaar; De spoelbak moet nog uitgezaagd. Die hang ik dit keer niet in het blad, maar heb ik er onder tegen aan gemonteerd, eens kijken of dat werkt.
En van de zaagresten van de planken (zo'n 60cm) maak ik een uitklapbaar blad voor wat meer werkruimte.

En natuurlijk ook nog 100 meter schuren  :-O

(Zit zelfs te twijfelen om straks nog de rest van de planken ook voor steigerhout te vervangen.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan